8 hästar

Klockan är 23.33 PIP & jag är nyäten!

Dagen har gått i ett rasande tempo... Började morgonen med att konditionsträna Hibiscus, superfin!
Sedan var det WPs tur, denna gång blev det ett klättringspass i skogen, gick mkt bra.

Sedan kom Eva med Canamor, longerade lite, red ca 20 min, skritt & trav, gick toppen.

Efter detta var det dags för Josefins häst Brolly. Idag va 6e gången dom va här. Tidigare har jag arbetat med repgrimman, ledövningar, longerat & hängt. Idag kändes Brolly lugn & avslappnad så jag satt upp på riktigt för första gången, gick SUPERDUPER! Skrittade i båda varven, gjorde ngr halter. Duktig tjej.

Arbetade Jimbo i repgrimman på banan, gick över förväntan. Han förstod ganska fort vad det va frågan om, start, stopp, backa samt skritt & trav i båda varven.

Arbetade Sigill på banan idag. Börjar bli riktigt fin i samtliga övergångar, känns starkare & orkar bära upp sig. Fortsatte med övergångsarbetet, lite byten samt arbete på volten, öka/minska.

När jag ridit Sigill fick jag besök av Chopin & Chazz ägare/fodervärd, kul! De ville gärna kika på Apache (sett honom på hemsidan). Åkte gemensamt upp till hingstarna. Där stod ett gäng trötta & leriga killar i vinden. Ser fina & välmående ut!


Apache (svart) busar med Banderas (fux)

Påväg hem från hingsthagen ringde Tommy & ville komma förbi. I samma veva kom Krille & Mattias hem så jag fixade lite fika i eftermiddagssolen, gott med mammas sockerkaka!

Ytterligare hästägare på besök, Mysan & Svens ägare Lisa med familj kom förbi, fikade tillsammans.

Sedan va det dags för ett ridpass med Penini, banan idag. Kändes lite "tom", svårt att få henne gå fram till handen till en början men blev bättre på slutet. Även hon fungerar bara bättre & bättre i övergångarna. Jobbade lika med henne som med Sigill, så roligt o känna att det går framåt.

Puh, nu kan jag säga att jag va bra trött... 1 häst kvar, Sangria! Sangria fick även hon gå på banan idag
(SÅ KUL MED EGEN BANA!!!!!).
Idag va hon stark & lite "stretig" (kanske kan bero på uteritten igår???) Jobbade mkt med framåtbjudningen, känns starkare i kroppen nu, orkar bära sig bättre. Jobbade med mkt raka spår samt övergångar, gick bra!

8 hästar senare känner jag mig riktigt nöjd :) WoW, för mig va det nog rekord! Iaf i antalet hästar på en o samma dag men dock ej i timmar räknat (2 st inridningar jue...).

Moa har smygstartat lite grann & hjälpt till i stallet idag. Vi hjälptes åt med att ta in/ut hästar, kvällsmocka samt kvällsfodra.

Åt sen SEN middag som vanligt! Nu är det så äntligen natten. Ny dag nya möjligheter imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0