Inte sämre än att jag kan ändra mig

Lördag & idag är det ganska lugnt... 6 hästar som skall ridas (1 får vila) & Cicada som ska hämtas från seminstation.
Började morgonen med att rida ut på Jimbo, varmblodsvalacken. Vilken underbart mysig liten häst! Som sagt, jag är inte sämre än att jag kan ändra min uppfattning om "travare". Av dålig erfarenhet har jag aldrig gillat travare, inte så konstigt ioförsig eftersom jag alltid varit intresserad av att tävla hoppning & dressyr, Enligt mig ska hästen få föra det den är bra på! Iallafall så va Jimbo precis som vilken häst som helst, ren, avslappnad skritt, lugn trav & rund, taktmässig galopp :) ÖVERRASKANDE!

Hibbe fick gå ett pass på banan, jobbade mkt med hans energi, tycker nog att det blir bättre o bättre. Arbetade med små kavalettibockar, övergångar, rakriktning, fin!

WP fick oxå ett pass med kavalettibockar på banan - WoW! Precis som Marie berättat gillar han inte bommar på backen... Han hoppar o då menar jag HOPPAR STORT över dom. Så småningom lugnade han sig & det blev mer rytmiskt. Känns fin i formen!

Jenny & jag for till Palmskogens Vet i Järna & hämtade Cicada, hoppas hon tagit sig nu, ultraljud väntar om 2 veckor!

Även Sangria & Sigill jobbade med markarbetet. Sangria överraskade & va väldigt fin på "bockarna". Sigill däremot tyckte nog mest att det va lekskola igår... Tror aldrig hon betett sig som hon gjorde, spritt språngade "galen", full fart hela tiden & massa bus!

Jenny jobbade Persika på tömmen samt joggade Cicada på banan, fin!

Alla sommarhästar & unghästar mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0