Kanondag

Moa ledig idag så jag va helt allena (inte riktigt, Jenny va ju där oxå!).

Började morgonen med en kanontimme tillsammans med Hibbe på banan, kändes så fin! Jobbade vidare med hans energi, rakriktning, övergångar. Känns stark & bärig! Avslutade med lite gymnastikhoppning.

Framåt 10 va jag klar med HELA stallet så jag tog lite frukost!

Fick sällskap av Jenny & Persika när jag red ut på Sangria. WoW, idag va Sangria så fin efter de sista dagarnas lite hårdare pass, kul!

Idag va jag lite snabbare än bromsarna... Tog in alla hästar innan det blev invasion!

Även Jimbo fick sig en skogstur tillsammans med Jenny & Cicada. Idag kändes han mkt bättre, pigg & glad. Det är en glad skit vi fått hit till Ramsta helt enkelt!

Efter lite välbehövlig sen lunch städades en massa utrymmen (skönt att hinna med!) i väntan på hovslagaren. Tack o lov så hennes hov fin ut idag & ingen feber. Verkade lite i ingångshålet för att se så ingen sömrest satt kvar, gjorde rent & fick sedan en sula på höger fram. Även Chazz fick en ny baksko.

Skrittade ut på Sigill tillsammans med Jenny & Penini. Sigill va lite oren till en början men blev bara bättre & bättre ju längre vi red, härligt!

WP som hade vilodag från ridning idag fick en skön massage av Jenny.

Dagen avslutades med grillning. Mamma, Jenny, Daniel, Krille & jag!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0