Sommarkvällshoppning

Började måndagen med konditionsträning av Hibbe, fin.

Sigill ut i skogen o klättra. Vilken tur jag bestämt mig för detta... Idag va det min tur att hitta SKOGENS GULD!!!!

När hästarna va klara tog jag bilen ut i skogen, Håkan & Naken va med. Plockade flera liter kantareller - Så skoj! Plockade även 1,5 l blåbär, mums!

Även Jimbo fick ett konditionspass, jätteduktig.

Lastade Penini & Sangria o for till Ingelsta, Sommarkvällshoppning :)

Penini va helt underbar, piggelin & busig, bockade både på framridningen & inne på banan :) I 1 meter va hon felfri! Sedan va det dags för DEBUT i 1.10 m... Även denna klass va hon som en liten hoppetossa. Kändes enkelt för henne. I denna klass hade hon tyvärr 2 rivningar, beror nog endast på att hon va lite stark & kom lite nära hindren. Supernöjd!

Sedan va det Sangrias tur. Bra träning inför Kvalitetstävlan. Sangria som inte hoppat så mkt startade 80 & 90 cm.
2 st rivningar i 80 cm & 3 st i 90 cm. Jag är kanonnöjd med henne. Hoppade alla hinder utan problem! Skötte sig kanon på banan!

Ytterligare en "Sommarkollohäst" har kommit, Starlight. Det är Louise ponny & han ska vara här ca 1 vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0