Väg 53, Skräcken

Vilken dag!!!

Började morgonen med att ta en mysig skogstur i solen med Sigill... Vilken inte blev så lång innan jag åkte på "markkänning"...! Efter att ha passerat Väg 53 ska jag passera en fårhage, inget konstigt i sig - har väl typ gått där flera hundra gånger vid det här laget. Hmmm, bara det att nu är det avstängslat i hagen med en massa järnstaket! Innan jag ens hann reagera på att det såg annorlunda ut låg jag på backen :( Sigill tvärstannade & kastade sig vänster - KABRAAAAK!!!!

I vanlig ordning så vände hon o sprang hemåt, förtvivlat lyssnade jag efter tjutande bromsar o en smäll, men det va helt tyst :) SIgill va tvungen att passera väg 53 innan hon kom in på vår väg igen... Tack o lov gick det bra denna gång. Moa fångade henne på vår grusväg :) Bara upp igen & samma väg - denna gång gick det alldeles utmärkt!

Red en kortare sväng på WP i skogen, idag va han riktigt fin :)!

Anna här & red Cicada i skogen, fick sällskap av HIbbe & Penini.

Jossan här med Brolly, även hon ville rida ut så vi gjorde henne sällskap med Sangria & Jimbo. Jossan galopperade för första gången - gick superduper :)!

Så va ALLA hästar klara o klockan va inte mer än 13.00 - underbart! Tack Sandra för all hjälp!

Jenny, Sandra & jag styrde kosan mot Stunken (1årshingstarna) med bil & släp. Idag va det dags för hagbyte! De 4 första gick super att lasta o flytta. Men när det så va dags för Nisse & Fläcken va det tvärnit! Nisse gick på som om han aldrig gjort ngt annant, värre va det med Fläcken... Gick inte ens att fånga honom! Efter ca en 1 gick han in i släpet självmant, utan grimma & grimskaft :) Killarna verkar trivas alldeles utmärkt i sin nya mysiga hage!

Övriga unghästar trivs som fiskarna i vattnet i sina respektive hagar, så även Poppis & Chazz, fungerar kanon trots att storebror Chopin åkt hem!

På kvällen kom Åsa & vi grillade grillspett & planerade flottbygge (lördag innebär Årensning...)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0