Hibiscus

"Jag är en HIBISCUS och älskar ljus. Ställ mig i eller i närheten av ett fönster, och om du vattnar mig minimum var 3:e dag och ger mig lite gödning, så ska jag blomma för dig i många år. Jag kan lätt bli 25 år, om jag vartannat år får en större kruka att stå i. Men en viktig sak - om jag skulle tappa ett par knoppar den första veckan vi är tillsammans, så är det för att jag skall vänja mig till dig och min plats i ditt hem.
- Om sommaren är jag perfekt till utplantering i en stor kruka eller direkt i jorden på en lugn plats."

Detta är beskrivningen på den Hibiscusblomma jag köpte för att par dagar sen. När jag berättade för mamma om vilken ny blomma jag köpt sa hon förfärad: Näää, det är den svåraste blomma som finns att ta hand om!

Perfekt, då passar den mig då!?

Tror att dessa 2 beskrivningar om blomman som blomma passar mer än väl in på min häst Hibiscus...!?


Kommentarer
Postat av: louise

fina hibbe :)

2009-05-23 @ 23:50:48
URL: http://louisethornvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0