Sommarbete

Vilken fantastisk dag igår (läs måndag)!!! Sol sol sol - jag älskar sol! Hjälptes åt med stallet innan det va dax att sköta det administrativa...!

Sangria reds i skogen själv, gick riktigt bra tills hon fick syn på fåren... PANIK! Jag hann sitta av innan hon började "steppa" omkring. Efter X antal försök till att springa iväg tappade jag henne :( Då fick jag riktig panik kan jag säga! Sangria drog iväg som en avlöning bort mot väg 53 (där kör d fort kan jag säga!) Ringde till Krille som fick kasta sig in i bilen... Hjärtat mitt slog dubbelvolter, spänt lyssnade jag efter skrikande bromsar... Alldeles tyst! Bakom en kurva stod Sangria & åt gräs!!! Tur! Efter ngr försök att fånga in henne fick jag tillslut tag på tygeln - PUH! Allt va frid & fröjd igen!!!
Här kan vi prata ÅNGEST! O inte är det min häst heller! Slutet gott, allting gott!

Hibbe & jag hade en sån där härlig stund tillsammans :) Ibland kan man verkligen fundera på vad som rör sig i hans huvud!? I exakt 23 minuter stod vi på tomten i solen, blick stilla... Hibbe älskar verkligen all sorts lek, jag gjorde kapensvändningar, fanan, jorden runt, låg framlänges, baklänges, satt i dams

adel osv osv... o han bara stod helt still, avslappnad! Sedan gav vi oss ut på en lång härlig skrittur i solen!



Jenny som varit på sin utbildning i helgen & påbörjat sadelprovarutbildningen red barbacka dagen till ära!!!! Själv red jag Penini med Sigill som handhäst :) Vi va ute i ca 1 timme & bara skritta - gick kanon!

Evelina slet på i stallet, ridbanestaketen som ska sättas på plats denna vecka ska tvättas (vita A-staket som är leriga), blev så fina så!

Krille & killarna gjorde klart den nya sommarhagen uppe i skogen vid sjön - SÅ FIN!

Idag tisdag är det dax för 1årshingstarna att gå ut på riktigt sommarbete!

Kommentarer
Postat av: louise

värsta sommar bilden :D

2009-05-27 @ 20:26:24
URL: http://louisethornvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0