Kvalitetshästar!

Oj oj oj, vilken superdag det har varit idag :) Började morgonen med en skön & uppfriskande tur i regnet på min 4åring, idag gick han så bra!

Fortsatte sedan med stallet, fick bra hjälp av Emelie. Fixade Holland & Salto - träningsdax idag igen! Lastade båda & åkte SJÄLV till Lövsund, skönt att de är så snälla att köra.

Om ni bara visste hur roligt det är att rida dessa 2 herrar!? De skänker sådan lust, glädje, energi - kan leva på det i många dagar när det känns tungt! Båda killarna hoppade murdel, relaterade avstånd samt 2kombination idag WOW!!!!
Det finns inga ord, bara känslor :) Det är "mina" killar det!

Fortsatte eftermiddagen i unghästarnas tecken, Rian & Yvanna trimmades oxå i spöregnet (vad gör väl det, det är ju bara o byta kläder...) Kändes pigga & glada!

Avslutade dagen med en piggelin Hibiscus på skrittur över stock & sten! Övriga hästar vilodagar nu, kan de behöva.? Jag ska ju åka på semester juh... 2 dagar till Flyinge (i hästarnas tecken...).
 Ska bli både roligt, spännande, skönt, avkopplande, energigivande & lärorikt förståss!

Kvällen är fullspäckad, Krille byter bromsar på bilen (bättre sent än aldrig), kört massa silage till småkillarna, skrivit listor till Sandra & Emelie, Ida & Johan... Rutiner ni vet, viktigt för mig när det gäller djuren (kanske borde tänka på det när det gäller mig själv oxå???) KONTROLLBEHOV!

Innan Johan Blund kommer ska jag bort till stallet & plocka in all ren tvätt, pussa på alla fina KVALIETETSHÄSTAR & kvällsfodra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0