SUCK!

Allt jag skrivit försvann :.(

Ett långt inlägg var det oxå - FAAN!

Nedan följer en "kortversion"

Dagen idag blev en låååång dag på hästryggen, jag har hunnit rida 8 st hästar, satte på mig hjälmen 08.15 & tog av den 19.55! Sandra hjälpte mig att rida 3 st oxå så vi har tillsammans hunnit med alla 11!!!

Liten - trimmades på fältet (det enda som inte va fruset men ändå snötäckt) Arbetade med sidvärtsrörelser samt övergångar - vad fin han blivit!

Rian - även hon arbetades på fältet. Formen börjar nu sitta, likaså fattningarna.

Hibbe - efter att ha tragglat en stund vid stallplan, allén osv osv osv tog vi oss till slut ner på fältet - kändes pigg & fräsch!

Miro - red ut tillsammans med Emelie & Kenzo.

Mysan - skrittade ut tillsammans med Sandra & Penini. Första första gången vi rider med sällskap, gick hur bra som helst! Nästa gång ska vi prova trav!

Salto & Yvanna fick gå på tur - pigga & glada hästar!

Musse & Sigill - även dessa va pigga & glada på uteritten!

Avslutade dagen med att fara till ridhuset med Holland. Gick riktigt bra, arbetade med övergångar (trav/galopp) samt rakriktningen. Han börjar bli riktigt stark & bärig nu :)

Utanför huset skriar vildsvinen, under slasken roar sig råttorna... FY FAAN VAD ÄCKLIGT!

I övrigt börjar det väl röra lite på sig nu... Idag publicerade tidningen Land en artikel om det som drabbat oss, fick många bra gensvar på den från läsare som varit med om liknande händelser - Tillsammans är vi STARKA!

På måndag kommer förhoppningsvis Tv att berätta vår "historia" - återkommer om detta!

Nu är det dags att luta mig tillbaka, sluta mina ögon & drömma söta drömmar!

Imorgon är en annan dag... Imorgon är det den årliga Hubertusjakten på Torps Säteri kl 13.00
VÄLKOMNA!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0