Måndag, tisdag & onsdag

Ja som ni alla vet är jag en mkt upptagen, hårt arbetande kvinna i mina bästa år... ;)

Äntligen har jag tagit mig tid att slå mig ner framför datan, de sista dagarna har varit köriga minst sagt!!!

I måndags stod det hagbyten på menyn... 6 hingstar samt 1 valack flyttades från en hage till en annan samt 3 ston från en hage till en annan. Sandra & Lisa (Banderas ägare) hjälpte till. Totalt tog detta oss 5,5 timme! Alla hästar va kanonduktiga på att bli lastade & körda! Samtliga trivs super på sina nya beten :)!

WP & Cicada reds i skogen.
Sangria l& Hibbe longerade på banan.
Tömkörde Sigill & Penini - gick kanon!
Jimbo vilade.

Tisdag innebar hagbyte för 1årshingstarna. Även dessa skötte sig som om dom åker transport varje dag!
Till min hjälp hade jag förstås Jenny & Sandra, tack!

Hibbe & WP reds på banan. Båda två gick riktigt riktigt bra. Vilken skillnad det är på hästar, den ena dvs Hibbe har tyvärr ingen arbetsmoral alls, är endast nöjd när han får göra saker på sitt vis (ja vilket han får oxå, väldigt ofta!) medans WP verkligen vill jobba. Tycker att vi gör nya framsteg var dag, känns fantastiskt!

Sigill, Jimbo & Cicada gick en svettig galopptur i skogen i Husbybackarna (låååånga sandvägar & sandbackar!).

Sangria vilodag igen. Men nu är det slut på att ta det lugnt, nya mål väntar inom snar framtid - Kvalitetstävlan!

Skrittade ut barbacka på Penini & Persika, så mysigt!

Onsdagen bjöd på en liten försovning (12 minuter) så det kändes som om jag va ur fas direkt :(! Hade tänkt börja redan kl 06.00 idag eftersom jag skulle ha elever kl 09.00, tyvärr så kom jag inte upp förens 07.12...

Dock ingen "ko på isen", hästarna stod klara när Anna & Ove kom så vi gav oss iväg på en härlig tur i skogen, Hibbe, Penini & Cicada gjorde oss sällskap.

Red Sigill på banan, känns fin. Avslutade passet med lite hoppning - kanon!

Fick besök av Sofia :), kul!

Lastade WP & for till Bondeby. Typiskt, när vi kom fram SPÖREGNADE det :( Red fram i ridhuset, gick så bra! När regnet avtagit byggde Jenny lite & jag hoppade. Idag va första gången vi tränade borta & på en hel bana. WP gick super - avslutade med en 1.10/1.20 bana :) Bådar gott inför kommande helger!!!

På plats hemma masserade Jenny Sigill.

Skrittade ut på Sangria.

Alla unghästar mår kanon!!!!

   
Pina, Mysan & Blanca

   
Cordanone, "Zlatan", "Sven" & "Jerry"

Nya bilder på 2 & 3åringarna kommer när jag lyckats fixa inställningen på kameran!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0