Vikbolandet

Fredag, 25 grader varmt (MINST") & tävling...

Att frivilligt gå upp 04,30 för att hinna göra stallet innan jag åker på tävling innebär bara en sak -
JAG ÄLSKAR DET JAG GÖR!!!

Jag va riktigt "på hugget" när jag for iväg med Penini med Jenny som sällskap. Om vi satte 0an i första klassen (Lb) skulle det bli debut i La dagen till ära.

Tyvärr så hade Penini helt andra planer... Hon va så fin så fin på framhoppningen, sparade på sprången då det va fruktansvärt varmt både i o utanför ridhuset. Hoppade kanon på hinder 1 & 2... Sen ville hon inte mer, jag kom inte ens genom svängen till hinder nr 3! Fick avsluta med hinder nr 1 igen :( Vet inte vad anledningen till detta va men säkert en blandning av nervositet, värme, tungt & djupt underlag!? Inget att hänga läpp för, bara o komma igen!

När vi väl va hemma igen släpptes alla hästar ut & vi hjälptes åt att fixa stallet. Josefin kom oxå.

När allt va klart lastade vi Cicada o for iväg till Järna, Palmskogsveterinären Andreas Sandin - ULTRALJUD på dag 30!!!
YEEEEES, Cicada fortfarande dräktig! Fosterblåsan va 2,7 cm & det lilla lilla fostret 3,2 mm... Vi såg även det lilla hjärta slå, fantastisk upplevelse för oss som aldrig varit med förut!!!

Hemma på gården va Åsa i full gång med att ta in alla hästar för kvällen, tack! Gjorde ordning Sangria till mig - bäst att hinna rida ngr minuter iaf innan det blev bäcksvart! Denna dag va nog inte Sangrias favoritdag heller... Gick till en början inte att rida i höger varv...! Kul, vi som ska tävla dressyr på Helmer Ridcenter på lördagen!!! Efter ca 45 min hade jag iaf lyckats rida igenom henne & vi avslutade glada & nöjda!

Badade, packade & fodrade!

Åsa fixade grillen 23.00 medans jag pluggade program, letade vägbeskrivning, läste ryttarmeddelande & kollade starttid. Nervös? Jag? Mmmm, skulle tro det va! Har inte tävlat dressyr sedan -04 med Felicie Clay!!!

Kom i säng sent, typ ca 01.00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0