Galna människor!!!!!

Spöregn hela dagen med flera klädombyten!

Började dagen med konditionsträning av Sigill, kändes fräsch & fin.

Red WP på ridbanan, jobbade med övergångar, öka/minska volt med bibehållen rytm - mkt bra idag!

Jossan va här med Brolly. Longerade inspänd idag, gick bra. Hängde från vänster/höger sida samt skritt utan hjälp :) Superduktig!

Sandra & Jenny här så vi tog en skogstur på Penini, Sangria & Persika, pigga & ystra tjejer med massor med energi!!!

Hibbe fick vila (ofrivillig!) pga allt runt omkring...

Vid 2 tiden kom Linda & lämnade Jimbo. Jimbo ska vara här 1 månad på vidareutbildning.

Ungefär samtidigt kom Moa, min nya hästskötare med familj & flyttlass. Lillstugan är nästan helt klar, puh! Krille har kvar att koppla in vatten, lägga in matta på sovloftet samt ngr elgrejor sen så...!

Mamma min som är världens underbaraste har varit här hela veckan o hjälp mig med ALLT o då menar jag verkligen ALLT!!!!!!! hade bakat sockerkaka, köpt kakor så vi fikade tillsammans innan det va dags för oss alla att återgå till vårt!

Under eftermiddagen kom ett otäckt SMS:
VARNING! De e någon galning som torterar hästar i hagarna. En hingst är på Ulltuna just nu efter att ha fått hela sitt "paket" bortskuret. Polis & Vet har varit i Hjälsta där det hände. Även 2 föl ska ha blivit skurna. Berätta för alla hästägare du känner. Äldre Volvo V 70 blå har varit synlig. Detta hände mitt på dagen!

Detta gjorde mig så illa till mods att jag ringde polisen för vidare info. Tydligen har detta skett i Enköping. Vilka sjuka galna människor det finns - fy faan rent ut sagt!!!!!!!!

Va runt i våra unghästhagar, allt va lugnt. Hästarna mår bra & verkar inte bry sig så mkt om allt vatten :).

Under eftermiddagen gjorde jag & Jenny ett riktigt ryck i stallet. Min fantastiska sambo hade varit på Kvarnen Stigtomta & handlat spån. Då vi under de senaste dagarna mockat ut ett flertal boxar va det så äntligen dags att kalka golvet, lägga in rent spån & massa halm :) MYSIGT! Tog in alla hästar, spolade ben & täckade.

Kvällen har ägnats åt att renskriva foderlistor, arbetslistor, blogga & annat pappersarbete!

Nu har klockan slagit sen kväll & det är dags för kvällsfodring för både oss o hästar!

Kommentarer
Postat av: mormor

Skönt att höra att Moa har kommit igång lugnt och skönt. Vi önskar lycka till!!

2009-07-11 @ 18:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0