Hästskötare

Idag måndag va min nya hästskötares första dag på jobbet :) Försökt planera allt så bra jag kunnat, stallets rutiner, nya foderlistor osv... Min dag började redan kl 06.00 med första hästen. Hovslagaren skulle komma kl 10.00 & innan det ville jag hinna rida 2 st samt hämta 4 st 1årshingstar från betet (med transport).

Äntligen fick Hibbe komma ut i skogen igen som han älskar :) Pigg & glad som vanligt! Konditionstränade.

Samma arbete med Sigill, mkt lugnare idag.

Jenny, Moa & jag hämtade hem Sven, Nisse, Zlatan & Jerry. Dessa små killar (d har blivit riktigt stora & gängliga nu, växer & växer) skötte sig superbra!

Hibbe & Persika fick nya skor samt Sigill fick en ny sko vänster fram (tappade den i morse :(). For upp till 2 & 3årshingstarna. Tog ut Holland & Musse. Idag va det Hollands tur att bli verkad, så himla duktig!!!!!

Släppte sedan över alla hingstarna i en ny hage - vilken lycka!!!! Hoppas nu att betet växer till sig så det räcker hela sommaren!

Josefin kom med Brolly, en trött tjej idag som skötte sig kanon. Skrittade & travade :).

 

Sedan va det Evas dags med Canamore, gick oxå kanoners.

Red Jimbo en sväng på banan, samtliga gångarter. Lugn & fin kille idag.

Ut i skogen med WP & konditionstränade :) Jättefin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0