Long time no see

Så är sommaren här på riktigt - äntligen!!!!

Dagarna ägnas åt stallet, ridning, bad & träningar. Veckan har gått i ett... 2 st nya "sommarhästar" har kommit. Chazz & Chopin, helbröder. 9 respektive 19 år Chabloon - Herkules. Sangria kom tillbaka i tisdags för utbildning, skall förberedas för Kvalitetstävlan i september :)!

Helgen som va tillbringades på Ingelsta tillsammans med Sigill, Hibbe & Penini. Återigen va det dax för Mats Silfverkurs.
Under lördagen red jag 6 st pass (2/häst) dvs 8 timmar i sadeln :) Slitit men det ger så fantastiskt mkt!!!! Söndagen innehöll 1 pass/häst. Alla 3 hästarna gick kanon. Fått lite läxor inför nästa träning, hoppas det blir snart!!

Nu är det klart, min hästskötar Moa kommer på onsdag. En lång flytt från Sandviken till oss på Ramsta. Lillstugan är snart klar & vi alla ser fram emot att Moa ska börja hos oss!

Ytterligare ett glädjande besked, nästa vecka kommer det en ny häst (ja, jag vet det är redan 26 st på gården... Men glöm inte att X antal endast går på bete & rids inte! Endast 5 hästar som tränas)! Den nya är en 7 årig valack som ska säljas. Windom Peak 2002 Wind Dancer - Prinz Oldenburg, ägare Marie Hansson.


Windom Peak - Final Bundeschampionat


Ett litet avbrott med mkt vätska gjorde att jag nu är redo för 2 hästar till!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0