Nu är den här, vår riktiga blogg!

Första dagen i en lite större hage!

Coolt, jag måste ju likt alla andra ha en riktig blogg... Har otaliga gånger hört att en blogg endast är intressant om den uppdateras minst 5 ggr/dag, stämmer det??? Kanske kan jag inte leva upp till det men jag tror att detta görat det enklare för mig!?

Nu kan jag ju löpande under dagen lägga in bilder, uppdatera er vad som händer osv... Svårt o göra det på ett enkelt sätt på hemsidan! Den bloggen är ju mer i dagboksformat.

Efter en morgonrush i stallet avnjuter jag nu en god frukost på farstukvisten. Har under senare tid reflekterat väldigt mkt över naturen här ute på landet :) Otaliga gånger får jag höra hur stressad jag är, vart jag än ska så springer jag, fort fort ska allting gå... O ja, alla ni som känner mig ni har nog rätt tyvärr. Men kanske kan jag glädja er med att jag njuter, verkligen NJUTER av mitt nya liv på landet tillsammans med Krille, hundarna, hästarna, den vackra naturen & lugnet!!! Att varje morgon få vakna till tystnaden, fågelkvittret, hästarnas välkomnande gnägg när jag öppnar stalldörren, mmmm, det är livet det!

Måste försöka delge er det fantastiska här på Ramsta, tänk att höra "Hacke Hackspett" varje morgon som välkomnar hästarna ut i hagarna, ugglans hoande & ljudlösa vingslag... Att leva, bo & jobba här gör mig verkligen gott!

Oavsett väder är varje dag en fantastisk naturupplevelse, aldrig förr har jag brytt mig så mkt om vad som händer i naturen, aldrig förr har jag uppskattat fågelsången, alla vilda djur (jag möter älgar, hjortar, vildsvin, ugglor, rovfåglar, rådjur, rävar varje dag under mina underbara skogsturer med hästarna! Visst kan jag sakna ridbana & ridhus många gånger men det är ändå helt fantastiskt att få uppleva allt detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0