Pappersvändaren...

Tjiihooo, nu är allt arbete klart för dagen, även pärmen till redovisningsbyrån - SKÖNT! Börjar känna mig ganska hemma i "papprenas" värld nu, har ju iaf haft eget i 9 månader!!!

Eftermiddagen ägnades åt ridning. Hibbe & Sigill på skrittrunda efter helgens träning. Tanken va att jag & Hibbe skulle ut i kvällssolen barbacka & till vår förvåning fick vi sällskap av Naken (vår lilla ChinaJack). Tyvärr fick den sköna skritturen ett abrupt avslut då Hibbe av misstag kliver 2 ggr på Nakens vänstra bakben :.(, över ryggen, höften liksom... Naken hade lite fint placerat sig intill Hibbes framhov... Mitt skrik måste ha låtit fruktansvärt!!!??? Kastade mig av hästen för att i ögonvrån se min älskade lilla Naken försvinna som ett kanonskott! Bara o traska hemåt igen... På plattan framför stallet satt vår lilla guldklimp när jag o Hibbe kom tillbaka, ganska skamsen & ledsen såg han ut! Kröp ner i soffan i fikarummet med honom & klämde försiktigt över rygg, länd, höft & bakben. Fantastiskt men ingenting verkade skadat förutom ett litet litet yttepytte sår på baktassen :) Helt otroligt! Såg framför mig en hemsk resa till Strömsholm med en ledsen Naken (som faktiskt dessutom kan gråta med tårar) i knät. Skönt att allt gick bra!

Penini va ute o joggade. Fortsatte med arbetet vi gjorde i helgen, 3punktsits i samtliga gångarter samt övergångar. Hon kändes lite stel idag, träningsvärk kanske?? Mjuknade på slutet.

Longerade Sangria idag, gick mkt mkt bra!

Krille hämtat korn & halm i dag så det va dags att fylla på i foderrummet :) Känns alltid lika lyxigt när vi handlat foder & strö.

I övrigt verkar alla unghästar må bra! Borstat de små i hagarna. Kollat till de större killarna nu på kvällen igen, lugnt o fint i hagen. imorgon blir det nog fart... Då ska Jenny, jag & Louise köra över mina 2 hingstar till sommarbetet! Håll tummarna & önska oss lycka till att allt går bra!!

Gå in på www.sr.se & rösta på vår lilla Naken i tävlingen Sörmlands Charmigaste djur!!!!!!

China Jack är

Hann även med att städa halva huset ikväll... bara 150 kvm...

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0