Raberpaj, rabarberkräm, rabarbersylt???

Ja vad kan man mer göra av rabarber än kräm & paj??? Kan man göra sylt tro?? Hur som helst, tips mottages tacksamt då det växer rabarber här så det knakar!!! Likaså körsbär, äpplen & även lite krusbär :) Kom med förslag!!!

Jo det va ju om igår jag skulle skriva ngr rader... Div 1 laget kom på en hedrande 5e plats! Mkt bra kämpat tjejer! Stort tack för en rolig vår & tack för chokladen - gott - mums!

Jag passade även på att tävla Penini. I Lc fick vi 2 stopp (man får ha 3 st på ungponny) på hinder nr 1 & 2... TRIST! Sedan hoppade hon felfritt, dock inte helt bra runda, lite dåliga språng då jag inte hade en bra galopp :( Trots detta mkt nöjd med att vi tog oss runt!!! Bestämde sedan att vi skulle ge oss på Lb oxå... Spännande! Förra året gjorde vi endast 1 start i Lb, förlåt 2 st på samma dag (ganska precis ett år sedan) vilket resulterade i kaos! Penini har varit ganska ojämn sedan dess o tagit det väldigt lugnt med hoppning, inte tävlat ngt! Vi tog oss runt även i denna klass men tyvärr föll 2 hinder samt att vi fick 2 stopp även här. Jag är iaf väldigt nöjd med henne, nu är vi laddad för sommarens alla tävlingar!!!! Hon va cool hela dagen, transporten inget problem :).

Hemma på Ramsta igen så fixade jag stallet & longerade de övriga 3. Cicada åkt på betäckning idag (läs söndag) & kommer hem tor el fre.

Idag har jag haft besök av en ev hästskötare, gick bra att visa runt! Evelina gjort sin första praktikdag. Emelie kommer imorgon istället.

Penini vilodag idag. Övriga gått i skogen, gått kanon. Hibbe & Sigill fått massage. Hibbe kanonfin i musklerna medans Sigill är ngt stelare... AJ!

Trots det ganska ihållande men mjuka regnet idag verkar hingstarna ha det riktigt gott i sina hagar :). Lerigt värre bara... Blir ut med borsten imorgon!

Väntar fortfarande besked från NHPS om jag får plats el inte!

Gjort rabarberkräm & pannkakor ikväll, mumsigt värre!

Kommentarer
Postat av: Pille Naeris

Man kan göra rabarber-marmelad. Det finns goda danska marmelader av olika slag, bl.a. rabarber.

Tyvärr, så har jag inget recept./Pille

2009-05-19 @ 11:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0