Träningsvärk...

Hmm, va det 5 inlägg som gjorde bloggen intressant...? Har inte hunnit på hela helgen!

ÖSLR anordnade denna helg en träningskurs för Mats Silver på Håcknesta (Runtuna). Lördagen innehöll 2 st ridpass samt teori & på söndagen stod det banhoppning & teori på schemat.

I lördags fick Penini & Sigill följa med. Vi började dagen med markarbete. Mats introducerade sin filosofi för oss - mkt lärorikt! Vi fick använda oss av 3punktsits i samtliga gångarter & övergångar!!! Det är härifrån träningsvärken kommer kan jag säga! Allt gick ut på att få hästarna avspända :) Både Sigill & Penini svarade mkt bra på denna ridning. Eftermiddagens pass innehöll markarbete med bommar, "bockar" samt en "5 1/2". För mig som är lite "lätt" tung i rumpan va detta supernyttigt & jag kunde klart o tydligt känna att hästarna blev mer avspända, kom upp i ryggen o jobbade på bra bakifrån :). Duktigt mör i kroppen efter sisådär 5 timmar i lätt sits åkte jag hem, glad & mkt nöjd! Hemma på Ramsta hade Krille & Jenny tagit hand om de övriga hästarna, tack!

Söndagen blev längre & jobbigare än jag nånsin kunnat föreställa mig... Lastade Sigill & Hibiscus redan kl 8.00 på morgonen. Vi skulle tillsammans bygga bana kl 9.00 då söndagen skulle bestå av banhoppning. Pga av det hemska vädret som va igår så blev det ändrade planer & vi fick bygga & rida inomhus :(

Även söndagen skänkte mig en hel del glädje, många nyttiga tips, känslan i sadeln när det blir så där "äckligt" bra osv osv... Sigill fungerade bra trots att jag "far runt som ett popcorn" i sadeln... Nä så illa är det inte men som jag tidigare skrivit så har jag ju lite problem med min jämnvikt & balans emellanåt o har lite svårt för att stå i stigbyglarna... Trots detta tycker jag att jag fick ut det jag ville & hon hoppade en hel del fina språng! Hibbe briljerade som vanligt :) Alltid så fanstastiskt skönt att avsluta med honom när han är på sitt allra bästa humör!

Även detta blev en lååååång dag... Hela stallet & övriga hästar väntade på att få sitt när vi kom hem igen & tack vare Jenny gick allt smidigt & fort så kl 18.00 va jag redo att ta emot nya hästar!

Lite lätt stressad for vi bort till Tord Bonde för att ta emot en 2års hingst, en 3års hingst samt en 5års valack! "Släppet" gick fantastiskt bra :) Bilder & mer info kommer om hästarna!

Nu blir det ridning för hela slanten :)

See Ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0