Avåkning!

Vilken dag vilken dag!

Började med att försova mig - inte bra inte bra! Ännu värre då jag har personal som väntar på att få börja mocka 07.45 o då e det ju bra om hästarna är ute!!! Tack o lov har jag världens gulligaste sambo som hjälper till när det krisar :) Tack Krille!

Under tiden stallet blev mockat hann jag rida Hibbe o Penini. Hibbe va inte på sitt bästa humör idag så han började med att "springa över" mig, ut på stallplan när jag skulle tränsa honom (vi hade besök i stallet o det gillar han INTE!), suck. Fortsatte sedan med en "liten konst på bakbenen följt av en bakutspark" - varav han nockar mig så jag trodde jag bruit näsan :(! Sedan gick han snällt igen - tokiga underbara Hibiscus!

Penini gick super på banan. Arbetar vidare med övergångar skritt galopp o trav galopp. Känns riktigt fin!

Sedan va det dags för visning av Jimbo o Catten. Tjejen som titta blev väldigt förtjust i Jimbo. Avstod därför att sitta upp på Catten. Catten gick iaf bra på banan. Fattningarna blir bättre o bättre.

Va uppe hos alla hingstar som stod o solade :) Glada att se mig o få lite mat (oj oj oj vad dom käkar)!

Dags för Sigill, vår vanliga 30 minuters skrittrunda... SKRITT??? Vad är det....???? När vi va på stora fältet bakom stallet, påväg hem får hon JORDENS SPEL!!!! Har aldrig varit med om ngt liknande! Hon fullkommligen EXPLODERADE i en låååååång bockserie - på 5 bocken kunde jag inte hålla mig kvar :( Åkte av i leran o höll krampaktigt i tygeln (har ju tappat henne en o annan gång tidigare), släpades efter X antal meter innan jag tappade taget. Uppför backen över vägen fortsatte hon sin bockfärd - som om hon på ngt sätt fick sadeltvång!? Väl hemma vid stallet stod hon i godan ro o käkade gräs utanför sin hage som om ngt aldrig hänt. Bara att sitta upp igen, denna gång på ridbanan. Avslutade lugnt o fint!

Jag som tycker att jag har trots allt ganska snälla hästar förutom deras "små egenheter" undrar vad som tagit åt dom??? Varken Hibbe, Siggan el Penini är stökiga i skogen på så vis att de bockar, sticker osv el rättare sagt har aldrig gjort det iaf... De sista veckorna har både Penini o Hibbe blivit som förbytta i skogen - BOCKA det kan dom båda två - eller hur Jenny???

Finns ju en anledning till att jag tyckte visitkorten passade mig så bra...


Ja denna gång hoppade jag ju inte men annnars stämmer den ju rätt bra...

Blomman vilodag idag!

Övriga hästar såg ut som om de brottats för fullt i leran :( Jag tycker inte om den här årstiden! Tvättmaskinen har gått för fullt hela dagarna den senaste veckan (ja jag är glad att jag har både tvättmaskin, tumlare o torkrum i stallet)!

Som om inte dagens fadäser skulle vara slut här så "sopar" jag handen i boxdörren när jag försöker få Cicada att låta Pinas krubba vara ifred - AJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!

Tur att jag är klar i stallet för dagen va...!?

Nu väntar matlagning, dusch, mat o soffa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0