Skogens Konung

Vilken fantastisk helg det har varit :)!!

I dagarna 3 har det varit Markarbetsträning för hela slanten. Mats Silfver har varit här o guidat oss i ridningens svåra konst! Tror att kursen va mkt uppskattad av samtliga deltagare!?

Jag hade med mig Hibiscus, Penini och Blomman. Alla hästarna har utvecklats ngt enormt under helgen :)

Stort TACK för en trevlig kurs! Stort TACK Jenny för all din hjälp under helgen, likaså Sandra!

Hemma på Ramsta har Krille skött övriga hästar, underbart med sådan bra hjälp!

Idag har det bara regnat o regnat o regnat, när ska detta ta slut??? Det är den sista november idag men det känns snarare som om det skulle vara APRIL!!!

Sigill som vilat under lör/sön fick börja dagen med en härlig minst sagt BLÖT o SKRÄCKFYLLD morgontur i skogen... Idag igen mötte vi SKOGENS KONUNG! Under hösten har 3 st älgar rört sig på våra marker kring vår gård, förmodligen en älgko med 2 kalvar. I fredags när vi va ute o skritta så mötte vi bara 2... Hmm... Lite läskigt då förmodligen 1 av dom gett sig av el blivit kött... O jajamensan, i vår slaktbod hängde den ena kalven!
Så vad det då dags idag igen, båda älgarna stod på samma ställe mitt på skogsvägen där jag kom ridandes - LÄSKIGT!!

Bara att vända om, de verkar inte ens berörda av att jag kommer så vem vet, kanske följer de efter???

Alla hästarna på Ramsta som rids har varit i skogen på skrittrundor idag - gått mkt bra!

Nu är det dags för eftermiddagsfodring :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0