DM 3a hoppning

Äntligen gick det hela vägen :)!!!

Igår avgjordes DM hoppning för ridhästar i Vingåker. Hibiscus som är allmänt känd för sitt humör gillar ju inte att gå in på banan 3 ggr efter varandra... Varje gång det har hänt att vi tagit oss till omhoppning i bed A1:a har han krånglat i omhoppningen, typ du "mal inte 2 ggr åt en gris"...! Men igår skötte han sig som alla andra normala hästar - BIG SMILE! Inte en antydan till bråk under hela dagen, han e bara för underbar!!!

I 1.20 klassen fick vi ett förargligt stopp efter ett litet missförstånd (MITT FEL!). I 1.30 klassen va vi felfria i grundomgången men fick tyvärr 1 pet samt att jag la en volt i omhoppningen. Detta resulterade i en 3e plats i DMklassen & 8a i klassen!!!


Stort GRATTIS till Jenny Törnblom & Signe Åberg som knep silver & brons i Junior DM!!!

WP va oxå med till Vingåker men det är en annan historia... :( Men vi kämpar på!

I övrigt går alla hästar bra & mår bra.

Ute på betena har jag börjat stödfodra lite grann, endast 1.5 vecka kvar på denna betessäsong. Blanca & Apache kommer att åka hem. Övriga hästar kommer att bo kvar i sina lösdrifter. 1åringarna hos Tord Bonde på Smedstorp, 2 & 3 åringarna på Torps Säteri.

Häromdagen hängde jag på Holland i skritt - gick kanon!!!!

Devon & Jimbo sällskapar numer varann i hagen, toppen!

Nu är det söndag kväll & jag ska fakturera.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0