Kaos

Senaste veckan har varit tung, riktigt tung :( Först den ihållande kylan, sen den tunga snön.

Förra veckan gick i kaosets tecken, tack o lov hade jag en tjej här som provjobbade. Utan henne vet jag inte riktigt hur jag hade fått veckan att gå ihop!? Krille på jobb från tidig morgon till sen kväll. Jag fick själv styra med allt det praktiska som Krille normalt hjälper mig med, inte så att jag inte klarar det men jag blir ruskigt medveten om hur mkt hjälp jag får av honom!!!

Som det snöade sen, hagar som gick sönder, lösa hästar, trötta ben!

Fredag, lördag & söndag hade vi Mats Silfverträning, huset fullt av folk - roligt när det händer ngt på Ramsta :)

Jenny & jag hade förberett mat för hela helgen samt bakat bullar på 2 liter till träningen, bra planerat va!?

När vi satte oss till bords 23.30 i fredags kväll va det som att dra ner rullgardinen - TRÖTT!

Vaknar lördag morgon -29.5 grader kallt!!! Bara o hoppa i underställ, overall, mössa, vantar & halsduk & ta tag i alla göromål!

Det blev mildare under dagen så vi beslutade oss för att genomföra träningen - blev en superlyckad helg!!

Själv va jag endast med på Penini, kroppen gjorde alldeles för ont för att kunna rida fler i kylan :( Penini gjorde nog sitt livs bästa träning - SUPERDUPERKUL!

Måndag, tisdag & onsdag har varit riktigt svarta dagar :( Fått en så fruktansvärt dålig hösilageleverans att jag mer el mindre känner mig panikslagen!!! Att hösilaget va lite blötare än tidigare leveranser har ju märkts tydligt då det liksom är fruset innanför plasten... INGE BRA men att det end är 30 % TS är ju katastrof!!! Kanske inte så konstigt att min älskade Sigill blev sjuk!?

Har under dessa dagar jagat nytt silage & förhoppningsvis fått tag på 2 st riktigt bra leverantörer (hmmm, vi får hämta själva, problem bara HUR GÖR VI?), torrt, bra värden för både tävlingshästar, unghästar o dräktiga ston!

Imorgon styr jag dessutom kosan mot Flen för att hämta HÖ till Sigill :) Skönt att det finns ngr seriösa fodertillverkare som verkligen vet hur ett bra hästfoder ska se ut & vad det ska innehålla!

Detta merjobb gör mig ju inte direkt till en gladare människa...

Dessutom så vaknade jag i morse med ryggskott! Yiiiihaaaaaa! Kan det bli värre? Ngn som vill hjälpa mig frivilligt??

Kram på er alla, nu ska jag mysa lite med hundarna innan kvällsfodringen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0