Sommarbete 2010

Så va det äntligen dags för bete sommaren 2010!!!

Under förmiddagen hjälptes jag, Jenny, Josefin & Sandra åt att lasta 2års hingstarna i lastbilen, samtliga va superduktiga! Spännande att äntligen få kika på dem genom kameran, alla stod väldigt stilla & oberörda. Vi som trodde de skulle "raca" när de kom upp till Stunken... Tji fick vi!!! Det är så mkt gräs att de bara satte ner huvudet & mumsa!!! Lika härligt varje år :)!

6 hästar trimmade idag :) Samtliga gått mkt bra! Hibbe & Musse vilodag.

Eftermiddagen ägnades åt lite verkningar samt att ta av skor inför bete.

Groomen skurades, sadelkammaren städades, likaså har jag hunnit med att plocka undan vintertäcken, tagit fram sommartäcken, tvättat & vikt - härligt!

Under kvällen fixade jag & Krille staketet på 2-3års stonas hage, nu har de hur stort som helst :) Här kan vi snacka om spring i benen!!!

Nu är det hög tid att jag hittar vår kortläsare - i kameran finns foton, filmer från helgens tävlingar samt från 3årstestet!!

Idag lyser solen & klockan har ännu inte hunnit blivit 07.00!!!


Kommentarer
Postat av: Helene

Har du lagt ut filemn på Carl på You tube?

2010-05-27 @ 20:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0