Debuten

Idag va det så äntligen dags för mig & Sangria att tävla dressyr!

För Sangria innebar detta att det va hennes allra allra första tävling någonsin! Sangria är ett fölsto (innebär att hon fick föl som 4 åring) , 5 år, Silvano - Bernstein, ägare Susanne Stenfors.

För mig innebar detta att jag va sjukt nervös! "Slutade" tävla dressyr -04 för att jag inte gillar bedömmningssporter! Denna vecka som varit har jag för första gången då på 5 år ridit i dressyrsadel (ja jag vet att jag började träna lite väl sent....), varit tvungen att lära mig dressyrprogrammet, svettats, oroats, haft ångest, ojjat mig, ångrat mig... Men såhär med facit i handen så är jag SUPERLYCKLIG!!! Nu efteråt känner jag mig mer än nöjd! Uppdraget med Sangria är att förbereda & genomföra Kvalitetstävlan i september. Detta va en del av förberedelserna. Denna unga dam är full av liv & energi - underbart men inte alltid så lätt att ta tillvara på!

Dagen till ära bjöd hon mig på en fantastisk ridbarhet, ett lugn jag sällan skådat, en relativt städad & prydlig ritt (OBS! Jag hade väntat mig luftsprång, caprioler, levader osv osv inne på banan) Men nä då, Sangria gjorde precis allt hon skulle vid rätt bokstav, om än ngt vingligt stundtals, kanske inte helt mellan skänkel & hand men ändå så himla bra!

Detta gav mersmak så räkna med att ni får se oss igen!!!

Hemma på Ramsta har hästarna fått välbehövlig vila i 2 dagar. Själv e jag helt slut, värk i ena benet, trött & lite "hängig". Uppe med tuppen imorse igen, 04,30, ett helt stall fixades med Åsas hjälp innan vi for iväg 07,30!

Kvällen bjöd på grillade vildsvinsrevbensspjäll, potatis, lök & champinjoner i ugn, tack Krille & Mattias.

Alla unghästar mår kanon! Inom de närmsta dagarna kommer alla få nya fräscha beteshagar :) Hålla alla tummar ni kan för att det går bra att lasta & köra dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0