Platt fall

Huvudet är proppfullt & det känns som om det snart kokar över!!!

Planering av höstens hästar pågår för fullt inne i mitt huvud, mål, strategier, scheman osv... Behöver ev fler stallplatser oxå :) Bara bra det här men det är mkt att stå i! Skulle liksom behöva en HÄSTSKÖTARE!

Som ni säkert har märkt har jag ju inte bloggat sen i fredags, alldeles för lång tid mellan inläggen :( Men jag tar mig inte den tiden just nu som det tar att göra ett inlägg så detta inlägg blir ett hopkok av alla dagar, lördag, söndag & måndag...!

Lördagen va INGEN bra dag - BAD HAIRDAY helt enkelt!

Jimbo strulare så jag höll på att bli tokig på han, löste sig till slut efter en tuff "fight"!

Penini & Cicada på skogstur med Sandra & Frida, gick kanon!

WP på skogstur han oxå, härligt sväng i skogen, mest skritt - välbehövligt!

Arbetade Sigill på banan, kändes lite "stapplig", stel liksom. Tror att det beror på det hemska ENSILAGET jag hämtat, betalat & betalat frakt för :( URUSELT! Ger det aldrig mer till ngn av hästarna här på Ramsta!!!!!! Iaf så lossnade hon lite på slutet iaf.

Eva här & red Canamor - gick alldeles superbra. Jag avslutade med att hoppa honon (första gången uppsuttet någonsin - gick super), galopperade uppsuttet oxå :)!

Avslutade kvällen med att tugga stenmjöl... Hibbe va inte på ngt strålande humör :( Verkar som om han har ont i kroppen tyvärr, stel & väldigt väldigt spänd! Gjorde sina beryktade trix & dängde av mig 2 gånger på 5 min!!!! I det andra fallet hoppade min axel ur led - AJ som F..N! Aja, vi avslutade ridpasset lyckligt iaf, hoppade & han fick göra det han är bra på!

Söndag innebar SMÄRTA i axel, skuldra & arm. Kändes ändå bättre än jag någonsin vågat hoppats på!
Jennie & Johanna hit på förmiddan o hjälpte mig med både stall & ridning - guld värt!!! Jenny red Penini & Sangria, gick mkt bra.

Jag tog en "bygga förtroendetur" på Hibbe på morgonkvisten - tog ca 30 min innan han slappnade av :( Stackars stackars!

Red WP på banan, kändes lite trött men ändå fin. Jobbade på med bommarna - kanon!

Sigill, Jimbo & Cicada fick vila idag.

Måndag & axeln känns bättre :) Tog en lång skön morgontur med Hibbe, jobbade med tempoväxlingar, övergångar. Kändes lite bättre idag. Jenny masserade & hittade en hel del onda ställen :(

Jenny som läser till hästfysioterapeut hade fått hem sina "lerpaddar" vilka man använder när man provar ut sadlar så idag va det sadelutprovardag med Sangria, SIgill & WP. Tyvärr passade inte sadeln ngt vidare på ngn av dem så detta arbete fortsätter imorgon!

Sangria på riktig skogsrunda idag, känns riktigt fin!

Penini vilodag.

Cicada & WP på tur i skogen de oxå - gick kanon!

Carola här & red Jimbo på banan, gick bra!

Stort tack till Jenny & Daniel som handlat & hämtat foder till mig idag :)!

Kvällen avslutades i fikarummet med ALOE VERA Forever living. Endast 4 gäster kom men det va desto mer uppskattat & fler partyn är inbokade :) Tackar Nina för din suveräna visning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0