Hjortstek

Gårdagen va en ganska lugn dag, Hibbe, Penini & Blomman hade vilodag, välbehövlig sådan.

Sigill o jag fick sällskap av Jenny o Persika på vår skogstur. Va ute o skrittade 40 min. Till vår stora glädje gjorde även Naken o Nils oss sällskap!

Hovslagaren va här oxå. Nu va det 1 åringarnas tur. Efter många om o men fick vi så äntligen (1 tim o 45 min) tag på Nazze :) Stackars häst som är så rädd o osäker! När han väl hade sin grimma på fick vi försiktigt klappa, borsta samt lyfta benen. Sandra & Jenny ni gjorde ett kanonjobb!!! Så även Totte, hovslagaren, vilket tålamod o vilken "feeling" med alla unghästarna, de blir som "filbunkar" i hans händer!

När dagen hemma på Ramsta va slut åkte jag till Håcknesta o hade träning som vanligt på torsdagkvällarna!

Dagen idag, läs fredag har varit en "fartfylld" dag...
Hästarna är som vanligt väldigt pigga o glada vilket resulterar i ngr små luftfärder då o då... Sigill...Hibbe...

Red Hibbe på banan idag, en mkt tålmodig herre som snällt gör det jag ber honom om, även om det inte är med finess så gör han sitt bästa bästa. Min fina fina Hibbe verkar trygg o lugn inombords numer :)! Arbetade med bommar idag, ett kanonjobb av en kille som avskyr bommar!

Även Penini arbetades på banan med upphöjda travbommar, lite motsträvig på bommarna men gör kanonfina övergångar nu :) Blir bara bättre o bättre!

Blomman, Jimbo o Cicada fick en skrittrunda i trollskogen :) Gick bra!

Tog en lång tur i skogen på Siggan med mkt skritt i dag. Då o då måste hon visa sitt humör... My GOOOOOOD! Det är för det mesta full fart o så lite uppe i luften. Trots detta är jag så glad att hon äntligen är ok i sina ben efter en lång vila!

Kvällen tillbringades till viss del i slaktboden, en hjort hade blivit påkörd på "vår mark" så vi fick hjälp att ta reda på den - äntligen fick vi vår HJORTSTEK!!!!

Nu blir det IDOLfinal & hamburgare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0