SNÖ

Ja vad har inte hänt sen den 14 dec då jag skrev senast???

You tell me!

Den sista tiden har varit vit :) Supermycket snö har kommit, taken, skogen, marken ja i stort sett allt är vitt!

Kan inte minnas att det nånsin har kommit såhär mkt snö!? Förmodligen när jag va liten?? Vi pratade om det i stallet idag, ja sa det till Jenny -det va mkt enklare när vi va små, då blev vi dragna i våra pulkor o hade det gott. Nu måste vi själva ta ansvar o skotta, sanda, salta, skrapa rutor, byta till vinterdäck osv... Som vuxen måste man helt enkelt ta ansvar för en massa saker!

En fantastisk vinterbild tagen på vår tur genom skogen 18/12-09

Alla hästarna rids fortfarande o är i "full gång" Dock har snön ställt till endel bekymmer då vi inte kan lasta o åka till ridhus :( Vi får helt enkelt konditionsträna dom i djupsnö varvat med klättring o lite skrittpromenader. Ridbanan är oxå helt ok men lite väl tung att rida ett helt pass på tycker jag.

Samtliga hästar verkar gilla både snön o kylan, brrr -20 grader i fredags kväll!
Tack o lov har jag ju världens mest fantastiska sambo som kan det här med snöskottning, plogning, sandning/saltning, el (fick sätta in värmefläkt så vattnet inte frös) osv osv...!

Själv kämpar jag mot dygnets ljusa timmar nu när jag är ensam igen (mockhjälpen är hemma o firar jul). Dagarna är korta o det är mkt som ska hinnas med när det är ljust. Men vill man så kan man! Bara att gå upp lite tidigare!!!!

Sandra & jag kommer i full galopp på Jimbo & Penini :)



Veckan som gått har bjudit på många glada skratt!

Äntligen är Jenny tillbaka efter sin "konvalecens" :) Ridit Cicada denna vecka!

Firade "lilla julafton" i fredags tillsammans - Sandra åkt till Lofsdalen nu o blir borta en vecka.



Veckan som kommer nu blir nog lite lugnare (ja detta trots julen som stundar...) Mina hästar ska vaccineras imorgon o då passar jag på att vila dom ngr dagar. Ser istället till att Jimbo får lite motion.

Idag kom en kär vän tillbaka till Ramsta - MYSAN! Mysan ska bo här ett tag igen o få ha lite kul med Pina!

Nu är det dusch, matlagning, kvällsfodring & HÄSTHOPPNING som väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0