Snön ligger vit på taken...

Yiiiipppiiii - snö! El nä kanske inte... Hästarna är nästan nyskodda o det utan snösulor....!!!! Inge vidare värst bra planering!!!

Som vanligt har jag varit usel på att blogga så jag får väl börja med dagen - Måndag

Sigill & Cicada på skrittrunda på isgatan o snöslasket.

Sandra o jag klättrade med Jimbo o Hibbe - 10 upprepningar :)

Klättrade även med Blomman (4 upprepningar) själv idag. Hon va lugn o fin o allt gick alldeles utmärkt.

Lilla Penini fick sig oxå en klättertur (6 upprepningar) - fin!

Lassade en mass halm på flaket på Subban o körde upp till småkillarna, gäller o passa på när det är lite fruset!

Söndag

En riktigt blöt söndag, när klockan va 11 hade jag bytt handskar 3 ggr redan!! "Snön faller..."

Min älskade sambo försökte sig på att laga vår tvättmaskin för kanske 15 gången, tyvärr utan gott resultat så nu åker den på soptippen! Någon som har en BRA Wascator till salu???

Sigill som tappade en sko i lördags fick en ofrivillig vilodag.

Blomman som kändes lite trött under fredagens ridpass fick även hon en vilodag... O Hibbe - hann inte innan jag skulle ha träning :(

Penini däremot va ute o galopperade i nysnön - UNDERBART!

Kvällen ägnades åt skrivbordsarbete :( Inte riktigt min grej!

Lördag

Arbetade igenom Blomman & Sigill på banan idag. Hade både travbommar o galoppbockar. Båda kändes kanonfina. Dock va Blomman lite "off" som sagt. Kanske inte så konstigt, har ju gått en hel del sen hon kom hit för ca 1,5 månad sen. Riktigt roligt att hon utvecklas så bra!

Sandra o jag tog våra ngt "knäppa" killar på en "fantastiskt" runda - HUSBYrundan! Oj oj oj, 2 killar som är rädda för allt inkl sig själva o varandra... 2 träbroar skulle passeras o ngn av dem va tvungen att gå först...

Hibbe som känns gladare o tryggare för var dag tog täten - TÄTEN! De ni som känner honom :) En bedrift! När första bron passerats så höll Hibbe täten så när som på ngr hundra meter inne i skogen ända tills han passerat träbro (isgata) nr 2! Där blev det lite knivigare för Jimbo, efter lite lockande o pockande, plockande o pillande lyckades så Sandra få honom att lita på henne - försiktigt tog dom sig över bron :) Därefter tog Jimbo täten ända hem till stallet!

Det va 2 trötta o svettiga killar som kom tillbaka (OBS! Ryttarna va genomblöta av svett dom oxå) till stallet. Tror att denna runda gav hästarna rejält med självförtroende!

Övriga killar 1, 2 & 3 åringarna har det som vanligt bara bra i sina lösdrifter. Arbetet med att ge lilla Nazze förtroende för oss o övriga hästar går stadigt framåt :)!

Nu är det dags för kvällsfodring på Ramsta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0