Ordning & reda


De senaste veckorna har varit "städveckor" här på Ramsta...! Sedan Evelina började sin praktik hos oss så finns det nästan hur mkt tid som helst till annat än bara hästarna, el ja kanske inte hur mkt tid som helst men en hel del iaf.

Jag har hunnit med att riktigt storstäda huset, tagit hand om alla nytvättade kläder, fixat på & med tomten & rabatterna (mamma har fixat är kanske det rätta ordet...!), tvättstugan har rensats på "skit" & fått fina garderober bla.

Evelina har slitit med stallet & hagarna den senaste veckan & hunnit med hur mkt som helst, alla fönster är putsade utvändigt, alla boxgaller skurade, alla lister dammade, mockat skit i hagarna m m m m m... SKÖNT!

Idag har jag "gått som på nålar" hela eftermiddagen, vårt sovrum är äntligen klart, målat & tapetserat :)!!!! Krille med sin goda smak överraskade mig & hade valt en kanonsnygg tapet, tack! Sängen är ihopskruvad (ja, vi har bott på golvet sen november....), sängborden & den fina bänken är på plats, nu fattas bara gardiner - MAMMA!

Jag har fått tillgång till ytterligare 1 stort rum med massor med hyllor i stallet... Ja som ni säkert har läst så fylls stallet ständigt på med hästar (SUPERKUL) men även med grejor... Hmmm... Tur att jag har all möjlighet i världen att iordningställa fina utrymmen för alla mina saker (tack Krille!). Krilles alla verktyg har fått flytta till "magasinet" (liten mysig länga med bra utrymmen för snickeridelen!).

Själv va jag klar tidigt med hästarna idag. Så kvällen har återigen ägnats åt huset samt kontoret (alla papper ska ju in denna vecka...).

Hibbe gick helt super idag, väldigt avslappnad & fin i formen. Jobbar mkt med övergångar.

Sigill likaså, hon fungerar bara bättre & bättre :) Hovslagaren gör nog sitt, likaså Jennys massage o min lite förändrade ridning oxå förstås...!

i måndags va Gudrun från Strömsholms sadelmakeri här. Penini kan inte ha ngn av mina sadlar - alldeles för smala!!! Så Jenny som fått en sadel utav mig till Persika lånar numer ut Persikas sadel till Penini... hängde ni med??? Äh, strunt samma. Förmodligen har min sadel som Penini rids med legat o tryckt o hon har blivit spänd o öm i ryggen efter en stunds ridning!? Kanske, kanske inte, men den nya ligger som en smäck! Ska bara stoppas om lite.

Även Hibbes sadel behövde konstrueras om lite, den behöver vidgas - känns super! Grabben har musklat på sig sen förra året YIIIIHAAAAA! Den ska även stoppas lite! Självklart kostar det  här ngr kronor men det är mina fina hästar värda!

Pina, Mysan & Blanca går nu ute på nätterna igen :) Tyvärr är ju inte vädret det bästa men det är nog mest jag som lider & inte dom. De verkar trivas alldeles utmärkt!



Klockan börjar bli sen & jag längtar upp till vårt nya sovrum :)

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0