Lussebullar

Första gången i mitt 34åriga liv som jag bakar bullar själv - lussebullar!! Inte Lussekatter utan bullar med saffran i degen istället för kardemumma :) 101 st blev det o god oxå!

Trött i ryggen o ögona ska jag strax lägga mig i soffan.

Dagen har gått i ett rasande tempo - 4 hästar va ridna o klara när kl slog 11.30!

Sigill fick en skrittur runt gården - OBS! Gården är stoooor!

Hibbe ett ordentligt pass i skogen - mkt lugnare idag.

Blomman upptäckte att banan va nysladdad o att det inte fanns ngr hinder kvar så det tog ett tag för henne att slappna av. Fortsatte att arbeta med övergångar samt lite voltarbete. Mkt fin på slutet.

Penini som dagen till ära skulle få framskor fick gå ett långt galoppass i skogen. Backträning i galopp. Dock är detta en liten dam med ohyggligt god kondition så efter 1 tim arbete va hon lite svettig men i övrigt knappt märkbart ansträngd el trött... Hur skulle det gå nu då?? Jo då, lilla gumman fick lugnande i fodret samt lite i muskeln sedan stod hon så snääääällt o lät sig få fina framfötter o bakfötter - DUKTIG TJEJ! Skönt för både henne o mig. Jag kan rida där det är lite hårdare o hon blir inte så öm samt att jag kan brodda nu när halkan snart kommer!

När jag kom tillbaka va Totte i fullgång med att sko så det va bara att plocka in leriga hästar o spola dom samt frottera ben.

Sandra o Josefin stack ut en lugn runda i skogen på Jimbo o Cicada - gått bra!

När alla 9 hästarna fått skor så bar det av till hingstarna. Jenny som kände sig lite bättre kom ut o gjorde oss sällskap :)!!!

När allt va klart i stallet fick jag proffshjälp av "bagarJenny" - Hi hi hi!!!

Snodde ihop degen - 1 liter bakade jag på. Under tiden den jäste fixade jag lite i köket o sen va det så dax att knåda, kavla, rulla, snurra... Ja som sagt 101 st - inte illa va!?

Go natt allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0