Oktoberhoppet-09

Äntligen dags för oktoberhoppet igen :), va flera år sen jag va där sist, då med Felicie Clay.

Idag va det Hibbes tur. Jag red 1,30 & 1,40.

I 1,30klassen va han superfin, tyvärr fick vi ett litet pet på en trippelbarr. Han känns superfin på banan nu.

I 1,40klassen va han ännu bättre!!! Hinder 1-5 hoppade han KANON! Sen... Ni vet den där som sitter i sadeln o håller i tyglarna, ryttaren ni vet... Jag fick totalt HJÄRNSLÄPP på distansen mellan hinder 5 & 6 :( Skulle jag rida på 7 el 8 galoppsprång??? Kom helt fel o nu när hindrena är stora kan Hibbe inte ta av hur stort som helst så han va klok nog att stanna. Tyvärr gjorde jag om samma sak igen & vi blev uteslutna - SNYFT! Varför varför varför är gör jag bort mig när han är så fin & duktig??

De sista 3 tävlingarna har han uppfört sig som vilken häst som helst - ingen istadighet, inga stegringar, INGENTING! Äntligen börjar det fungera! Notera, de hade inga start/målflaggor i Enköping :)

Nöjd trots allt med dagen for vi hem. Jenny & jag hjälptes åt med stallet & alla leriga hästar.

Trött slog jag mig ner i soffan framför pizza o en bra film - SNARK! Tror inte jag somnat innan 22 på länge länge...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0