Jo då vi lever

Nä ingenting har hänt, ingen är skadad (förutom små skavanker då...), alla mår bra, både vi 2benta & alla 4benta! Frågan är bara vart tar tiden vagen??? Varför har inte dygnet 36 el 48 timmar? Jag behöver MER tid, mer vaken tid!!!

Den sista tiden har varit typ precis som alltid annars. Ja förutom att vi haft kurs för Mats Silfver här på Ramsta :) Ett mkt uppskattat evenemang - tack Mats, tack alla engagerade ryttare & medhjälpare! Ytterligare kurser är planerade, återkommer om datum, tid & plats!

     

Ja som ni förstår så har jag mkt att göra. 5 hästar i träning (Siggan frisk nu!) samt 2 st under inridning - SUPERKUL! Då jag fortfarande inte hittat ngn hästskötare är jag evigt tacksam för all hjälp jag får av Jenny & Sandra - vad skulle jag göra utan er????

I lördags va det Kvalitetstävlan med Sangria, gick helt ok! Kanske va inte gångartspoängen den bästa men hoppningen gick över förväntan! Sangria har nu åkt hem till sin ägare Sussie. Till oss på Ramsta har Sussies ponny "Nollan" kommit för utbildning samt försäljning.

I övrigt är det mkt som "står för dörren", hösten knackar på & lösdrifter ordningställs. Livet på Ramsta har sin gilla gång. För er som varit här & hälsat på vet att jag för det mesta "springer" mellan stall, hagar & bana för att jag ständigt har ngt på "G".

Idag har ngr hästägare varit här oxå :) Stona har flyttat "hem" till gården igen samt att vi flyttat 1årshingstarna till Tord Bonde på Smedstorp. De ska bo där över vintern i hans lösdrift!

I övrigt går det mesta med ridningen riktigt bra - kursen gav inspiration, mersmak samt ork att fortsätta kämpa på med alla hästar!

Nu är klockan slagen NATTI NATTI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0