Mot ljusare tider

Rolig dag idag :)

Gjorde morgonfixet samt utsläppet imorse, hämtade sedan Jenny & for till Bullersta. Årets första tävling för många, för andra första tävlingen någonsin!

Det är alltid så roligt att åka med o cocha mina elever, de är så förväntansfulla, glada, spända, nervösa & alltid så välpresterande!!!

Idag va det dags för Madicken & Didrik att debutera i riktiga tävlingssammanhang, NRS Lokala hopptävling.
Klass 60 cm skulle hoppas! En dag som denna blir så stark känslomässigt, jag minns ju själv hur spännande det va första gången jag tävlade på riktigt (då på den tiden va vi tvugna att ha kavaj). Jag hade lånat min kompis Jessicas ponny Pernilla - en grå C-ponny med mkt bestämda åsikter!!! På den tiden va mitt humör ännu värre än det är idag (jo det är sant!!!!), det gick riktigt uruselt, jag minns det som igår. När vi fick startsignal vägrade Pernilla passera startlinjen & efter 1 minut blev vi uteslutna :(!!!

För Madicken gick det galant. Felfria i 1a fasen & 4 fel i 2a fasen :) Vilken debut!

       
Pappa Håkan, Didrik & Madicken

Sedan var det storasyster Josefins tur. Josefins nerver ställer tyvärr ibland till det lite på tävlingsbanan (även hästen har nerver kan tilläggas!). Idag verkade Josefin väldigt lugn & red helt fantastisk!!! Framridningen blev sådär kanonbra, likaså inne på banan. Rätt tempo från början till slut, fina jämna språng, bra vägar - kan det bli bättre??? Det slutade med 4 fel (ponnyn "tappade" tyvärr en hov), trots detta va Josefin kanonnöjd & jag oxå!

Även Louise va på plats med sin C-ponny. Både hon & Josefin tävlade en 70 cm klass. Louise som haft lite kämpigt på slutet gjorde även hon en kanonrunda med rätt ingredienser. Resultatet blev 0,0 fel :)

Båda tjejerna red även 80 cm klassen. Denna gång hade Josefin lyckan att få rida 0,0 & slutade på en 5e plats - GRATTIS!!!!!!

Louise fick ett tyvärr ett stopp på sista hindret i fas 2 men gjorde en mkt bra runda hon oxå!

Kul att tillbringa en hel dag på tävlingar där jag själv inte rider hela tiden, detta ger mig ju möjlighet till socialt umgänge!!! Trevligt trevligt! Så kul o träffa alla gamla kompisar, elever & deras föräldrar!

Väl hemma på gården gjorde jag o Jenny ett riktigt ryck!

Härligt att vi går mot ljusare tider, 16.30 va det fortfarande ganska ljust & vi gav oss iväg på en ridtur (hör o häpna) vet inte när jag red i mörkret senast! Jenny red Pride för första gången, gick superduper (bockade en hel del...)!!!!

Efter detta skulle samtliga hingstar fodras & transporten dras loss från djupsnö i nerförsbacke - tur jag har världens bästa sambo & en väldigt bra STALLBIL :) med 4hjulsdrift, hög & lågväxel!

Nu börjar det bli kväller, tror vi ska kika på den 4e Johan Falkfilmen ikväll, Leo Gaut...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0