Tillbaka!

Äntligen får jag "arslet ur"... Det har gått alldeles för länge sedan jag bloggade :( Efter en hel del påtryckning från kunder, vänner & familj har jag nu tagit mig i kragen!

Det har varit en hektiskt & väldigt händelserik vår här på Ramsta Gård, Bettna.

Flertalet nya hästar har kommit, försäljning, utbildning, inridning osv osv :) Bilder på hästar & tävlingar kommer senare - uppladdningen av bilder funkar inte som det ska idag :(  

Det verkar som om sommaren har kommit för att stanna!? Iaf anser jag det då första sommarbeteshästen kommer imorgon & resten på lördag!!!

Våren har framförallt ägnats åt förberedelser för årets 3årstest...

Conrisjo "Holland" visades 16/5 på Strömsholm - han erhöll Klass 1 gångarter samt Klass 1 löshoppning & ett godkänt ridprov!

Salto Caballo visades 23/5 i Karlstad, han erhöll Klass 1 gångarter samt DIPLOM i löshoppningen & ett godkänt ridprov!

Filmer på dessa herrar kommer oxå!

Tävlingssäsongen har satt igång på allvar, tyvärr har jag endast 2 st att tävla för tillfället, Sigill & Prins Miro. Hibbe skadad :( Återbesök klinik fredag - håller tummarna för att det läkt! Penini ska semineras inom snar framtid :) Tror jag valt helt rätt hingst - hi hi hi! Corlensky G´s avkommer har gjort kanonresultat på 3årstesterna i år :)

Diddi & Nils har fått en kull valpar,  5 st!! 4 hanar & 1 tik - dessa underbara småttingar föddes 1/5 -10 & är leveransklara 1/7 -10. Gordon är såld till Familjen Eklöf i Vaxholm, Ramsey till Alexandra Soini & Ralf till J K... 2 st finns fortfarande kvar :)

Även dessa bilder kommer senare!

I övrigt rullar allt på i ett som vanligt rasande tempo. Väntar & längtar tills Malin Arvidsson kommer :) 13/6 kommer hon, då äntligen får jag hjälp kontinueligt!!!

Ha det gott i sommarvärmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0