Flyinge

Nu rullar vi bilen mot Ramsta, Bettna, Södermanland igen :) Borta bra men hemma bäst!

Efter att sa suttit still på rumpan i 1,5 dag har jag nu ont både här o där... Rumpa, ben, rygg, axlar & armar! Hur kan nu detta komma sig? O så tycker vårt Försäkringsbolag att jag ska lämna hem hästarna, lägga ner företaget, ta ett sabbatsår & fundera på vad jag ska göra när avbrottsförsäkringen är över 8/9 2011!!!! IDIOTER! Ska jag bli ett vårdkolli, ett paket, rullas fram i stol, köras in & ut på psyk?? Nä skulle inte tro det!!! Jag är skapt för att arbeta, arbeta med min kropp, hårt :)! Åh vad jag trivs med det, vad jag älskar mitt jobb med hästarna & allt vad det innebär (tidiga mornar, sena kvällar, långa dagar, lera, regn, smuts, tungt, slitigt, stressigt, ROLIGT, GIVANDE, INSPIRERANDE, GLÄDJANDE, ÄLSKVÄRT, ANSVARSTAGANDE, LÄRORIKT... ja listan kan göras hur lång som helst!)

Beslutet att åka till Flyinge tillsammans va helt rätt, nu kommer jag hem ännu mera taggad inför nästa säsong - 2011! Åh vad många fina hästar det finns & så många duktiga ryttare :) Det är värt att ha lite ont här o där efter dessa dagar :) Inget ont som inte har ngt gott med sig (skulle min mormor ha sagt)!

Vi åt en god middag inne i Lund igår, Fellini - Italiensk mat, MUMS!

Slog ihop våra ögon runt 21.30 redan... Vaknade utvilade & glada över den fantastiska hotellfrukosten!

Spenderade halva dagen på Flyinge... El ja tills snön började falla!! Bestämde att styra kosan mot Ramsta innan det blev för sent, halt & mörkt!

I Småland låg snön vit på marken...

   

Nu är vi strax i Jönköping & här är det barmark igen!

Veckan som varit har inneburit glädje :)

Antar att jag i tidigare inlägg har berättat hur jag travat på Mysan?

Här är iaf bildbevis på vår uteritt!

       

Ser ut som hon rynkar näsan lite va...???

LÖV :)

 

Både bildligt & bokstavligt talat!

Gaaaahhh, tröttsamt, nu blev det tvärstopp på motorvägen - OLYCKA?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0