Jul jul härliga jul

Visst sjutton va det vitt förra julen oxå om jag inte har helt fel!? Men detta år slår rekord, SÅ VACKERT!



Julaftonsmorgon, jag o Jenny är ute på en härlig ridtur!

             

Ett uppskattat inslag på Julafton på våra granngårdar, kanske det borde bli tradition???

Dagen innan kom det en ny liten 1åring till oss - Zhoan

           

   

Ihopsläppet gick super :)

Denna vecka har mina egna hästar blivit vaccinerade o faktiskt fått vila (inte på Julafton dock, då reds ju Hibbe på Julaftonsritten). Ridit Jimbo (åkte av i måndags o slog i axeln rätt illa) & så Blomman förståss!!

Julafton va helt super, mamma, syster, bror & svärmor firade med oss :) Många fina klappar o god mat!


Lillebror Osacar & Naken myser i soffan

Juldagen va helt oslagbar :)

Min älskade mamma har varit med mig hela dan i stallet - från morgon till eftermiddag!

Började morgonen med en sväng till samtliga hingstar


Musse, Zadist & Holland

Åt tillsammans en underbar frukost innan vi alla (Krille, mamma, syster & svärmor) hjälptes åt i stallet!!


Mamma Annica & Mamma Pille med skottkärran!


Mamma Annica & syster Ida
(mamma plockar silage från Idas mössa, OBS! Ida & Krille gjorde alla silagepåsar!!!)


Systeryster & jag

Efteråt fikades det med varm choklad & vispgrädde & lite hembakt - MUMS!


Ida & Krille kollar korten från dagarna 2

Tillsammans tog vi in hästarna som vid det här laget va en aningens blöta :( Snöblandat regn o rusk! När detta va klart for vi ner till fårstationen o kikade på nyfödda lamm!!

   
1 vecka gamla LAMBISAR!!!

Nu lider dagen mot sitt slut o jag hoppas jag ska kunna koppla av i soffan en liten stund innan det är natt!?
Laddar om för imorgon o framåt :) Mats är hemma i Nyköping o jag hoppas på att vi ska kunna trimma lite framöver (hoppas det inte blir blankis!)


Kommentarer
Postat av: Evelina Söderström

Naaw, söt hibbeskrutt va med tomteluva :) hoppas ni har det bra!



Kram <3

2009-12-27 @ 10:35:13
URL: http://evelinasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0