Julstäd

En helt okej dag i det gråa trista vädret.

Började morgonen med att longera Penini, PIGG! Jobbar ändå på bra, skönt att se.

Tog en lång skrittur samt lite trav o galopp med Hibbe. Verkar som om han fått nya krafter efter massagen igår...?

Arbetade Sigill & Blomman på banan. Båda fick arbeta med övergångar, rakriktning samt travbommar. Båda gick kanon!!!

Åt en trevlig lunch hos Anna o Tord innan det va dags för att fara vidare :)

Alla stora hingstar såg ut som lerinpackade åsnor... :( Min borstmani gör att jag nästan tar in dem o spolar o grejar, kanske inte det bästa för en lösdriftshäst?? Nä då, jag håller mig i skinnet!

Småkillarna va torra o fina o njöt av sin nya silagebal!

Eftermiddagen ägnades åt JULSTÄD i stallet (typiskt va mamma...?). Skurat o fejjat :) Blev så fint så! Nu är det bara lite julpyssel som fattas!

Nu är det middag o dusch som gäller.

Krille den stackarn har varit RÖRMOKARE i dag o oxå julstädat... Ha ha ha! Ingen trevlig syn...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0