Kallt, blåsigt & regnit


Kanske ska man ändå inte klaga, det har varit ngr fantastiska dagar med sol & värme, alla som håller på med jordbruk & andra grödor säger att det måste komma regn oxå - ja annars växer det ju inte! O jag håller med, gräset i sommarhagarna måste växa för att räcka hela sommaren, så... MER REGN & SOL!

Jag har det lite lugnare här på Ramsta just nu, skönt! Endast 5 hästar på stall, resten är ute o betar för fullt!
Sangria har ju åkt hem som bekant men kommer tillbaka i augusti, ska förberedas inför Kvalitetstävlan :).

2 & 3års hingstarna har det gott borta på Smedstorp, magarna växer! Zadist, ytterligare en 2åring kommer på lördag.

1års hingstarna trivs som fiskarna i vatten uppe vid Stunken, där kan man snacka kalvar på grönbete, magarna & benen växer så det knakar. De ser ut som stora kalvar när de busar tillsammans under kvällstimmarna!

Penini som varit lite ofräsch sen i fredags är nu helt ok & jag rider för fulla muggar, känns finare än på länge. Ytterligare 1 tävling är planerad för henne, NFK på söndag.

Både Sigill & Hibbe känns kanon :)! Sigill har blivit jämnare i sitt humör vilket oxå leder till att hennes kropp blivit mjukare.

1års stona trivs bra tillsammans :) Även dessa busar när kvällen kommer, kul att se.

Persika har fått en ny hagkompis nu när Sangria har åkt hem, Jasmine, funkar toppen!

Nu ska jag äta lite lunch för att sedan fortsätta rida under eftermiddagen. Ska till Håcknesta ikväll & hoppträna Hibbe på gräs... Får se vad han tycker om det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0