Ner som en pannkaka, upp som en sol...


Mmmm, de här sista dagarna har bjudit på en hel del besvikelse men allra mest GLÄDJE!!!



Vi börjar med det roliga :)! Efter fredagens flopp på Strömsholm med Sigill va jag väldigt tveksamt till att åka till Eken med Hibiscus på söndagen. Regn, gräs... Hibbes värsta (förra året kom vi inte runt en banan på gräs!)! O jag kan säga att så j-la osäker jag är när jag rider på blött gräs så kanske det skulle va bäst om jag stod över???

Nåväl, SMHIs väderleksrapport kollades ständigt under lördagen samt tidigt söndag morgon, INGE REGN I NORRKÖPING!!! Började ringa sekretariatet samtidigt som det öppna - nä inge regn men tyvärr en mkt blöt & tung bana efter fredagens & lördagens skyfall :( Vältning samt sandning pågick för fulla muggar.

Nja, kanske skulle jag ändå åka??? Jajamensan sagt & gjort, kl 10.00 stod Hibbe på släpet & vi styrde kosan mot Norrköping! Det regnade hela vägen fram till Norrköping, vilken panik!

Men, INGE regn när vi väl kom på plats!!!
På med ordentliga brodd! Hibbe måste ha känt min nervositet för han dansade runt en hel del men lugnade sig snart när han fick äta gräs (HAN HOPPAR TOM MED GRÄSTUVOR I MUNNEN!)!

Efter en ganska "knackig" framridning på en väldigt tung framhoppning va det då dags för dagens första runda, 1.30. Jag gjorde en riktigt usel insats & kom aldrig igång så redan vid hinder nr 2 tog det TVÄRSTOPP!!!! Mitt fel, mitt fel & återigen mitt fel! Blev arg på mig själv & skärpte till mig - resten av banan gick vi felfritt, inte i närheten av en bom, han reste sig inte & han skötte sig SUPER! Denna ritt resulterade i en 5e plats iaf (dock inget pris).

Så va det äntligen dax, skulle vi ta oss runt denna tuffa bana på 12 hinder & 15 språng??? En låååång bana med relativt många svårigheter & stoooora hinder!!!!

Framhoppningen gick mkt bättre denna gång & jag kände mig mkt säkrare i sadeln.

Ekipage efter ekipage blev uteslutna :( Massor med rivningar... Hmmm, nu gällde det att galoppera på, tungt som faan enligt de andra som redan ridigt, hästarna kom inte upp i sprången.

Vår tur, Hibbe va med på noterna men så vid utgången, hinder nr 3a  va han tvungen att göra en liten piruett på bakbenen o så iväg igen... 4, 5, 6, 7 osv osv

Slutresultatet blev 4 fel (för piruetten), i övrigt hade han inte ner en enda bom!!!! WOW! Jag tror aldrig att jag någonsin känt mig så lycklig i hästsammanhang som då :)! Känslan kan inte kläs med ord, obeskrivligt, att jag dessutom efter 6 ryttare hade det bästa resultatet va just då bara en bonus! Det visade sig tillslut att jag även tagit mig till Winninground tillsammans med Cecilia Lundbäck (2 hästar)!!!!

Nu kan vi prata PANIK! Glädjetårarna sprutade på både mig & Krille, ofattbart! Jag skulle bli sämst 3a i vår första 1.40 som vi tagit oss runt (försökt 2 ggr tidigare, han har då aldrig rört en bom men stått på bakbenen!!!!!)!

Tror att jag ville alldeles för mkt & blev alldeles för nervös så omg nr 2 blev "fiasko", jag red illa & Hibbe svarade upp med att vägra samt bocka, stå på bakbenen & beté sig som han brukar... För första gången skrattade jag när han bråkade, spelade ju ingen roll ju, vi va ju redan placerade & jag va världens lyckligaste!!!!



Fredagens tävling med Sigill blev verkilgen pannkaka!!! Som jag skrivit tidigare är min mardröm att rida på vått gräs & red oxå därefter... Tänk att ens ridning kan skifta så!? Måste jobba på att hålla en hög lägstanivå framöver!!!

Siggan gjorde vad hon kunde med mig i sadeln, inga bra rundor alls!

Men efter söndagens rundor vet jag att jag kan o dessutom med en häst som tycker att det är otäckt! Så, nu är det bara att "shapa" upp mig!!!!

I övrig mår alla andra hästar kanoners! Tycker lite synd om beteshästarna i regnet men de ser ut att må alldeles förträffligt trots detta!

På återseende :)


Kommentarer
Postat av: louise

guud vad glad jag blir :D grattis jannica och hibbemannen. <3

2009-06-24 @ 12:49:37
URL: http://louisemariia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0