Veckan som gick

Första sovmorgonen på 1,5 år idag!!!! Tack Evelina - det va underbart!

Alla hästar har gått kanon denna vecka, blandad ridning på gräsbanan (när vädret tillåtit...) & i skogen (mest skogen förstås!). Sangria går från klarhet till klarhet, kul för snart är det ju dax att åka hem.

Cicada for till hingsten i söndags. Tyvärr ställer det kalla vädret till det lite för henne så ngn PREhingst blir det inte denna gång. Hon blir seminerad istället med Cartier & står kvar på seminstation tillsvidare - LYCKA TILL!

Fredagkvällen blev inte rolig... När jag kom till de större hingstarna för kvällskoll så hade Saltos framben svullnat rejält (fått ett sår i onsdags som inte alls va så farligt) så jag & Krille vände hem igen & hämtade transporten. Salto verkade lite tagen av såret så han följde snällt med ut ur hagen & lät sig lastas. Väl hemma tvättades såret yttlerligare en gång - ser fint ut. Han fick komma in i sin gamla box igen, får vara hemma tills jag ser att det läkt!

Fixade med god mat igår kväll, låg i soffan & bara mös tillsammans!

Idag fick jag som sagt sovmorgon så nu ska jag klä om & gå ner till stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0