Dags igen

Oj oj oj vad längesen jag bloggade :( Tiden...!

Nu iaf ska jag i korthet berätta lite om vad som händer hos oss. Ja om jag skulle skriva ner allt detaljerat kan ni kanske bryta loss mig från stolen om ngr veckor...

Att hösten är här märks väl, blåst, vind, regn, löv, frost, mörker!

Här rullar livet vidare i rask takt. Krille har iordningställt 2 st lösdrifter inför höst/vinter. 1 stor på 55 kvm på Smedstorp (ägs av Tord Bonde). Här bor alla 1årshingstar, numer 5 st till antalet. Igår kom "lilla" Totte. Totte som egentligen heter Arda´s Artoos är en connemara. Ihopsläppet gick kanon! Även idag verkar de trivas med sin nya kompis :)!

På Torps Säteri har vi oxå byggt lösdrift, där finns det 3 st ligghallar på vardera 15 kvm samt 1 utfodringshall. Här bor 2 & 3 årshingstarna. För tillfället går endast Musse & Zadist där men även Salto ska flytta dit när inridningen är klar.

Inridningen & löshoppningen av Salto & Holland går kanon. De gör små framsteg varje dag :)

"Nollan" 5 årig connemaraponny som va här på försäljning har åkt tillbaka till sin ägare.

Även WP har idag lämnat Ramsta :.( till min stora sorg! Han ska pröva lyckan hos Jennie i Sthlm tillsvidare, vi önskar dom stort stort lycka till!

Ngr hästar har ju som sagt åkt hem, även Sangria. Efter Kvalitetstävlan åkte hon åter till sin ägare.

Men, det har ju oxå kommit en del nya :) "Totte som jag nämnde tidigare. Devon & "Catten" är oxå välkomna nytillskott. Devon är en lettisk halvblodsvalack på 3 år, "Catten" är ett 10årigt varmblodssto.

Jag rider & trimmar på som vanligt. Full fart från tidig morgon till sen kväll - ALLTID!

O fortfarande söker jag hästskötare!

From NU ska jag ta krafttag med BLOGGEN - lovar LOVAR att göra små inlägg var dag from NU!

Tiden tickar på & det är dags för kvällsfodring av både 4 & 2 benta här på Ramsta!

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0