"Little pigflue"

Stackars Jenny, jag tror hon drabbats av "little pigflue"... Måste kurera sig!!!

Känns skönt, nu är samtliga hästar avmaskade, verkade & nyskodda :)

Longerade Salto idag, gick mkt mkt bättre än sist. Jobbar mkt med uppmärksamheten, ja att han ska ha den mot mig o ingen annan stans! Efteråt va han så nöjd & trött!

Longerade Holland lite oxå innan jag satt upp. Sitter numer upp i stigbygeln från en stol - går kanon. Jenny höll i linan en liten stund. Tog sedan bort den o jag red helt själv. Både skrittade & travade - SUPERDUKTIG!

Hibbe va supersuperfin idag. Jobbade vidare med övergångarna, nu är han mkt kvickare. Fick även till 3 st! galoppombyten - WOW! Inte illa, tror att vi tidigare fått till 2 st under de 2 åren jag haft honom. Vilka framsteg!!!!

Sigill är fortsatt pigg & glad. Idag fick jag hålla i mig... Hon "luftar", "pullar" o busar! Börjar bli fin i formen igen (starkare).

Penini vilodag idag.

Friserat alla hästar!

Samtliga unghingstar trivs så bra i sina hem, här kommer lite bildbevis :)

Här är "småkillarna" på Smedstorp

   

Här är det totalt 55 kvm ligghall samt "utfodringsyta" på ca 10 kvm. Denna lösdrift tar 8 st.


Här är lösdriften på Torps


   

Här är det 3 st ligghallar på vardera 15 kvm samt 1 "utfodringshall" på 15 kvm. Denna lösdrift tar 7 st.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0