"Musse"

Vi har en liten "spjuver" på Ramsta! Igår satte han griller i huvudet på mig, Musse. Carro ringer mig o undrar om det bara ska vara 1 hingst i hagen???? Endast Zadist syntes till & Carro blev orolig o knatade runt i hagen, men nej ingen Musse syntes till... Själv va jag iväg o hade träning så jag hade ingen möjlighet att leta efter honom heller :( Ringde då upp Jenny som bor granne med lösdriften o bad henne i beck svarta mörkret att ge sig ut o leta efter honom...! Jo då, mkt riktigt där stod han lugnt o åt silage tillsammans med Zadist! Oj oj oj, han gillar att ge sig iväg på upptäcksfärd alldeles ensam i den stora hagen :)! Skönt att han inte gjort sig illa el rymt!!

Igår va det "klättringsdag" för alla hästar.

Red bettlöst på Sigill, klättrade lite försiktigt för första gången sedan konvalecenten. Gick bra! Tror att hon tyckte det va lite jobbigt. Gick rakt upp men snirklade mig långsamt neråt, försökte undvika de branta partierna.

Sandra & jag klättrade med Jimbo & Penini, gjorde 6 upprepningar, gick kanon.

Även Hibbe fick sina "potatisar varma", 8 upprepningar. Idag kändes han inte ens påverkad! Han känns mkt starkare!!!

Dagen avslutades först på Bullersta med hoppträning & sedan på Lövsund med dressyrträning! Gick mkt bra för alla elever :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0