Fredagsmys

Härligt att fylla upp samtliga lösdrifter & stall med kraft/grovfoder & halm - känner mig alltid så bra till mods när det varit leverans, känner mig rik!

Både Penini & Hibbe har jobbat i skogen idag, gått toppen båda två. Siggan har fortsatt vila inför nya provtagningen på måndag. Även Blomman fått 2 dgrs vila - välbehövlig!

Idag har alla vi i stallet hjälpts åt uppe på Torp, vi har tagit emot foderleverans samt halmat upp alla boxarna, burit in IKEAkassar med täcken, träns, gjordar osv osv... Nu ska det inhandlas lite hinkar & ngr krubbor sen är stallet klart att användas igen :) Kommer förmodligen ta in hingstarna på måndag!

       

       

På måndag kommer Anneli, ska provjobba här 1 vecka, håller försiktigt tummarna för att det funkar bra.

Idag kom Krille hem med en överraskning, en "ny" (begagnad) sadel som jag ska prova. Tror vi har typ "telepati" med varann... Tidigare på dagen hade jag berättat för Sandra & Jenny att Carro lovat mig att få låna hennes sadel (om den passar vill säga) till hingstarna nu när de ska sättas igång, så snällt! Det är precis som om Krille visste om mitt dilemma med sadel...!? Hoppas Jenny får hem sina Compressure Pads snart så jag kan prova ut både den & även mina andra sadlar på hästarna!

På eftermiddan idag kom Camilla, Nazzes ägare för att hämta honom. Samtliga åkte upp till lösdriften för att vara behjälpliga då Nazze inte är så lätt att fånga. Efter en hel del misslyckade försök, 2 timmar senare lyckades SANDRA återigen sätta på honom grimman :) Så jädrans duktig!!! Han lämnade sedan flocken & hagen lugnt o stilla. Önskar Camilla & Nazze all lycka i framtiden!

       
Zohan & Nazze          Camilla gör ett försök           Nyfiken Zohan

Ngr timmar senare va vi så hemma igen, Sandra, Sabina & Jenny hjälpte mig att ta in hästarna.

Nu är arbetet klart för dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0