Halsont

Äntligen är denna dag till ända, vaknat av o till inatt av att det gör ont i halsen - :(. Jag som aldrig är sjuk - o inte är jag sjuk nu heller. Nä då, det värker, kliar, är svullet & jobbigt att svälja men sjuk?? INTE JAG! Det är bland det jobbigaste jag vet att gå runt o känna mig lite hängig utan att det bryter ut!

Det känns ju inte lättare av att jag har känt mig sådär ruskigt oinspirerad idag heller. Började morgonen med att röja ur foderkammaren på massor med säckar, kartonger, likaså i torkrummet, slängde gamla trasiga hinkar, påsar, trasiga täcken osv osv... Känns härligt att rensa o slänga tycker jag! Full av entusiasm körde jag på i stallet i vanlig ordning, red ut med Blomman, klättrade tillsammans med Sandra o Jimbo - sen helt plötsligt gick musten ur mig! Det är tungt & tråkigt att göra hela stallet själv igen (mockhjälpen är på annat jobb!).

Masade mig iaf iväg till hingstarna, känns alltid så bra när jag är där, så mysigt. De ser verkligen ut att njuta av sitt fria liv i lösdriften :)!!! Gjorde foderhinkar & silagepåsar till de stora grabbarna.

Tog en rejäl härlig galopprunda på Hibbe - glad o full av energi!

Tog in samtliga hästar o mellisfodrade. Smorde allt läder, plockade lite.

Nu ska det rullas silagebalar... Tur att Jenny & Daniel bor grannar med lösdriften...!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0