Sinande brunn, trasig pump, fruset vatten

De sista dagarna har liksom varit lite hektiska...

Annelie är här & provjobbar, går kanoners! Tackar "gud" att hon va kvar hemma igår när Krille ringde o berättade att brunnen sinat, pumpen gått sönder & vattnet påväg att ta slut...! Själv satt jag i bilen påväg till Mörtbol med 2 hästar. Annelie fick samla samtliga vattendunkar, hinkar, tunnor för att fylla upp dem till bredden (om utifall att vattnet skulle sina under dagen...) för vem vet när ny brunn kan borras såhär mitt i vargavintern??? Sagt & gjort! Krille meddelade senare under dagen att de ska borra ny brunn idag (läs torsdag), skönt! Ännu har vi vatten i kranen :) Värre är det för Eva på fårstationen, hon har ca 800 får & små lamm som inte har ngt vatten :.(!

Igår kanske jag gjorde mitt livs värsta bilfärd med släp... Snön vräkte ner, långtradarna körde som idioter & yrde upp stora snömoln så jag inte kunde se vägen överhuvudtaget - svettigt! Körde sakta sakta & kom fram välbehållna. Träningen på Mörtbol gick fin fint för Sandra & Jimbo - han va så fin & de hoppade en meterbana utan problem. Värre var det för mig o Hibbe... Ringrostiga båda två! Fick ngn knäpp dessutom o kastade av mig mitt framför en liten liten oxer med vattenmatta under :( Aj, aj, aj! Efter ngr rundor så blev det bra trots allt!

Eftermiddagen ägnades åt att ta in hingstarna på Torp.

   
Holland & Salto i snöyran

       
Stallet på Torps Säteri, nyfikna killar, Musse  & Salto

Kvällen bestod av att skotta, skotta, skotta, dra loss bilar, skotta igen...

Jenny, Annelie & jag hann även njuta av lite nybakta bullar & kaffe innan det va dags för kvällsfodring :)

Nu är det jobb som väntar!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0