Efter regn kommer solsken

Så sant som det är sagt!!!

Hmm, var va jag nu då när jag slutade skriva??? Antar att det va lördag?? Lördagen ägnades iaf åt träning. Lastade både Sigill & Miro & for till Håcknesta - grästräning för första gången iår. Träningen gick egentligen inte så dåligt men det gick inte så bra som jag önskat. Svåra övningar men mkt nyttiga. Båda hästarna blev lite spända & så även jag...

Söndag va en lugn hemmadag :) Gjorde om samma övningar som dagen innan fast denna gången på vår bana. Idag gick det riktigt bra & båda hästarna hoppade avspänt & fint :) SUPERDUPER! Som sagt efter regn kommer solsken - tror att ibland måste man ha motgång för att kunna glädjas med framgång!?

Rian & Musse longerades över lite bommar - mkt duktiga!

Holland & Musse numer beteshästar även dom!!!



Idag har Jenny, Åsa & jag varit & hämtat våra nyseminerade ston :) Vilken lycka - hoppas nu bara att det tar sig oxå!

Även denna dag har gått i lugnets tecken då endast 5 hästar står på box - lite skillnad mot 21 hästar inne under vinter & vår!!! Malin får en mjukstart när hon börjar på måndag!

Sigill & Miro har varit skogshästar idag - välbehövligt efter 2 dagars träning.

Hibbe har travat lite på rakt spår idag - mkt glad!

Red Rian i skritt & trav på banan - lite seg.

Ägnat mig åt fotografering av valparna som nu är 5 veckor & som börjat terrorisera sin storebror Naken...

           

1 & 2 årshingstarna får snart tillskott till sin flock :) Imorgon kommer Nisse & Rex, sista juni kommer lilla "Åttan"

               

Även stohagen kommer att få påfyllning, sista juni kommer en 1årstjej :)

           

Nu är det hög tid för mig att ta mig till soffan - imorgon är det full fart från tidig morgon till sen kväll!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0