Fullt ös

Alla som känner mig vet att det ständigt o jämt "händer grejer" kring mig (ibland även negativa), jag & Krille har alltid ngt på "G"!

Denna vecka har nog slagit rekord :)

I lördags kom det hem en ny ponny, C-ponny Senseo, holländsk import som ska säljas.
(Foto kommer)

I lördags åkte vår älskade Cicada hem till sin ägare & deras nya gård. Tack Cicada för all glädje du skänkt oss under din tid här!



Cicada högdräktig med Cartier

I måndags va jag på Ekerö & hämtade en kanonfin 4åring (hingst)



Bentley
2006
Baloubet de Rouet - Calido I
Ägare: Ingalill & Petra Larsson

Denna juvel ska vidareutbildas & matchas inför 4årschampionat iår

Igår hann jag åka med Salto, Holland & Bentley till ridhus - gick super! Kvällen avslutades på Lövsund Säteri med banhoppning - Tack Jane!

Idag kom en 1årshingst

Jonez
2009
Johnsson - Edingburgh
Ägare: Lisa Andersson

           

Släppte först in "Jojje" till snälla Totte :) Gick super! Sedan vidare in i flocken - Zlatan ansåg sig ha rättigheten att få Jojjes uppmärksamhet!!!

   

Jonez, Zlatan & Zhoan

Idag hade jag besök av Marie (äger Salto tillsammans med mig) samt Mimmi (ska visa Salto). En liten koll över ubildningsläget. Roligt att få hjälp av en så fantastiskt duktig unghästutbildare som Mimmi (Maria Hammarström).

Imorgon
Kommer hovslagaren, nu får 3 åringarna skor :)
Senseo ska träffa Equiterapeuten Linda.
Maria S kommer & lämnar sin 4åriga hingst Magnum.
Picaro ska efter en månad på utbildning hos oss åka hem till sin ägare Fredrika.

Vi jobbar vidare med hagbyggnation - JAPP NI LÄSTE RÄTT - vi bygger hagar i meterhöga snödrivor... Tack o lov finns det redan gamla stolp så det är bara o sätta nya isolatorer samt dra ny tråd!

Holland & jag är antagna till 2010års TALANGJAKT www.hhklubben.se med start 29/3-10 - SPÄNNANDE!

Övriga hästar hemma mår kanon - njuter i värmen på dagarna! De vill absolut inte gå in tidigt längre - härligt!

       

Mysan, Pina, Penini, Hibbe & Devon

Ytterligare hästar är på "G" in i verksamheten, se annonser på
www.jawas.se
"Hästar till Salu"

Tror det va allt för denna gång - Tjjjiiiing




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0