Veterinärklinik "Torp"

Började dagen med att försova mig :( Vilken start på en redan fullspäckad dag - SHIT!

Tack o lov har jag världens gulligaste sambo & stalltjejer så de fixade stallet hemma medans jag tog Torp.

Sedan iväg till sjukgymnasten för första gången. Vi kom fram till att jag ska få akupunktur ngr/vecka i ett antal veckor framöver :) Ngr enkla små övningar ska jag oxå försöka mig på hemmavid.

Hem till Ramsta igen, ombyte & sen iväg för att hämta Cordanone från lösdriften. Han gick raka vägen in i transporten :) Vilken duktig kille!!!

Veterinär Andreas kom punktligt kl 12.00 med all utrustning som behövdes för dagens arbete, mobil röntgenapparatur, operativa sterila redskap samt munstege!

Musse & Salto är numer valacker. Gick väldigt bra. De blev även av med sina vargtänder!

Röntgade Musses hasleder oxå - såg bra ut!

Även Cordanone är numer valack - återgår till lösdriften imorgon.

Vi gjorde hingströntgen på Bentley - duktig kille trots att plåtarna skulle ända upp i skapet.

Holland däremot va både "rädd" för sederingen (kan det bero på koliken & alla dess sprutor han fick då?) & ville inte alls låta oss plåta bakknäna - bättre lycka nästa gång :).

Då detta tog HELA dagen fick samtliga hästar vilodag!

Senseos sår ser fantastiskt fint ut.

Nu är det dags för en liten kvällstur till Torp - pyssel o kvällsfodring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0