Hällregn

Puh, vilken dag - regn från början till slut!!!

Arbetat 5 hästar i ihållande hällregn, blöt från topp till tå, in på bara skinnet. Såna här dagar önskar jag att vi hade ridhus!

Den sista veckans rejäla skyfall har tyvärr fått banan att ge med sig på vissa ställen, vägarna i skogen är sjuka av tjällossningen & har ju inte direkt blivit bättre av denna nederbörd :( Till helgen hoppas jag på sol så Krille kan gräva & dränera om vår ridbana.

Att Salto Caballo är tillbaka på Ramsta känns fantastiskt, vilken go liten häst det är!!! Jag har älskad honom från första sekund!!! Tack Marie för att du gav mig denna möjlighet :)





Ett stort tack även till Maria "Mimmi" Hammarström som gjort ett superjobb med Salto inför 3årstestet!

I helgen va Jenny & jag till Rådmansö, Norrtälje, med oss hade vi Sigill & Prins Miro.
Båda tävlade 1.20 & 1.25. Miro 0a 1.20, tyvärr oplacerad men Sigill placerade sig.



Prins Miro



Sigill

Under våren har vi även haft ngr Mats Silfverträningar här på Ramsta - bilder i bildgalleriet på hemsidan www.jawas.se

Nästa kurs är planerad 12-13 juni - anmälan till Mats!

Det va allt för denna gång, nu ska jag ta in lite blöta hästar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0